• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت

  • کد خبر : 51237
  • 10 اکتبر 2023 - 10:10
عملیات حماس

جنگ اسرائیل و حماس وارد چهارمین روز خود شده است. در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به عملیات حماس را می توانید دنبال کنید.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل :تعداد اسرائیلی‌های کشته شده به بیش از هزار تن رسیده است. تعداد اسرائیلی‌هایی که زخمی شده‌اند، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.رسانه‌های اسرائیل شمار اسیران اسرائیلی را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: ایران در بحران اسرائیل درگیر نشود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که اظهارات وزیر جنگ «اسرائیل» تهوع‌آور و مایه انزجار است و محروم کردن ساکنان سرزمین اشغال شده، از غذا و برق یک مجازات دسته‌جمعی است.

سازمان حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که دادگاه کیفری بین المللی باید بداند که اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دعوت به ارتکاب جنایت جنگی است.

حملات وحشیانه صهیونیستی در غزه/ قطع آب و برق/ افزایش تعداد شهدا به ۶۸۷ نفر+

منابع محلی در غزه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در جنایت ضدبشری آشکار علیه ساکنان غزه، آب غزه را به کلی قطع کرده است.

در همین حال، الموگ بوکر خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برق شهرک زیکیم از ۷۲ ساعت قبل قطع شده است.

بایدن: حداقل ۱۱ آمریکایی در حمله اخیر به اسرائیل کشته شده‌اند

رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی مجددا بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به حملات اخیر به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: متاسفانه می‌دانیم که حداقل ۱۱ شهروند آمریکایی در میان کشته‌شدگان بوده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد که واشنگتن همچنان از وضعیت برخی از آمریکایی‌ها در اراضی اشغالی اطلاعی ندارد و با مقامات صهیونیستی برای دریافت اطلاعات در این‌باره همکاری می‌کند.

هاآرتص: نتانیاهو باید الان کنار برود

«آلون پینکاس» ستون‌نویس روزنامه «هاآرتص»:«نتانیاهو» سال‌ها برای فرار از جنگ مانور داد. او می‌دانست که این احتمالاً پایان سیاسی او خواهد بود.این خطر حی و حاضر وجود دارد که تمام تصمیمات دوران جنگ او علیه حماس به ملاحظات شخصی، حقوقی و سیاسی کوته‌نگرانه آلوده شده باشد.نتانیاهو باید فوراً از سمت نخست‌وزیری برکنار شود. نه پس از جنگ، نه پس از توافق در دادگاه فساد مالی او و نه پس از انتخابات. همین الان!

شهادت یک زن در حمله صهیونیست‌ها در دیرالبلح و بمباران ۴ آمبولانس در عبسان

در عملیات حماس بامداد سه شنبه یک زن در حمله رژیم صهیونیستی به منزلش در دیرالبلح نوار غزه به شهادت رسید.

خبرنگار سما گزارش داد که هواپیمای اشغالگر خانه‌ای را در منطقه الحدبه در دیرالبلح هدف قرار داد که منجر به شهادت یک زن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد که متعاقباً به بیمارستان الاقصی منتقل شدند.

همچنین تعدادی از شهروندان در حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای متعلق به خانواده قدیح در شهر عبسان الکبیره در شرق استان خان یونس زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی چهار آمبولانس را که برای انتقال مجروحان در منطقه عبسان الکبیره حضور داشتند، بمباران کرد

بمباران یک برج مسکونی، دو مسجد و دو خانه در غزه

بامداد روز سه شنبه، جنگنده‌های رژیم اشغالگر چندین هدف از جمله یک برج مسکونی، دو مسجد، دو خانه و یک قبرستان را در نوار غزه بمباران کردند.

شاهدان عینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برج البدرساوی در نزدیکی مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه را پس از هدف گیری با موشک‌های هشدار دهنده از یک هواپیمای شناسایی بمباران کردند و این جنگنده‌ها همچنین دو خانه را در شهر رفح در جنوب غزه بمباران کرد که منجر به نابودی کامل آنها شد.

قتل عام جدید در بیت لاهیا: ۱۴ شهید از خانواده المدهون

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه اقدام به کشتار خانواده المدهون کردند که منجر به شهادت حداقل ۱۴ نفر شد.

منابع محلی به خبرنگار فلسطین الیوم گفتند که هواپیماهای اشغالگر خانه دو برادر محمد و احمد اکرم المدهون را بمباران کردند که منجر به شهادت ۱۴ نفر از اعضای خانواده شد. این در حالی است که پدرشان اکرم موسی المدهون، مادر و دو برادرشان در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۲۱ در بمباران خانه‌ای در کنار خانه‌شان به شهادت رسیدند.

شهادت هشت شهروند در خان یونس که اکثرشان کودک بودند

در عملیات حماس هشت شهروند که بیشتر آنها کودک بودند، شامگاه دوشنبه در حمله صهیونیست‌ها به خانه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شدند.

درگیری‌های مسلحانه در غلاف غزه

رسانه‌های عبری بامداد امروز گزارش دادند که پس از نفوذ اعضای حماس به منطقه کفار سعد در نوار غزه، درگیری‌های مسلحانه آغاز شد

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.