• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

افزایش شمار تلفات ارتش اشغالگر و تداوم حملات صهیونیست‌ها به غزه

  • کد خبر : 51356
  • 15 اکتبر 2023 - 10:20
صهیونیست‌ها

در حالی که جنگ غزه وارد نهمین روز خود از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌شود، حملات صهیونیست‌ها به مردم و زیرساخت‌های این منطقه ادامه دارد.

با ورود نبرد طوفان الاقصی به نهمین روز خود یک مقام سازمان ملل هشدار داد که فلسطینی‌ها در معرض «پاکسازی قومی جمعی» هستند.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر مستقل سازمان ملل درخصوص وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، با هشدار در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خطر جدی وجود دارد که آنچه ما شاهد آن هستیم تکرار «نکبت» در سال ۱۹۴۸ و فاجعه سال ۱۹۶۷ باشد، اما در مقیاس بزرگتر. جامعه بین‌الملل باید هر کاری می‌تواند انجام دهد تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کند.

افزایش شمار شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: در آخرین آمار اعلام شده از آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی تا کنون تعداد شهدا در غزه به ۲۳۲۹ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۹۰۲۴ تن رسیده که اکثرشان کودکان و زنان بی‌دفاع هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: تعداد شهدای غزه در نتیجه تجاوزات هشت روزه صهیونیست‌ها از تعداد شهدای جنگ ۲۰۱۴ طی ۵۱ روز فراتر رفته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد شهدای غزه دال بر آن است که صهیونیست‌ها در حق ملت ما دست به پاک‌سازی نژادی زده‌اند.

در این راستا وانگ یی، وزیر خارجه چین اعلام کرد، دولت اسرائیل باید دست از مجازات جمعی ساکنان غزه بردارد.

تخلیه بیمارستان صحرایی اردن در غزه

آژانس خبری «عمون» اردن گزارش داد که تصمیم رسمی برای تخلیه کارکنان بیمارستان صحرایی اردن «غزه ۷۶» پس از دسترس خارج شدن آن در نتیجه بمباران مناطق اطراف گرفته شده است.

انتظار می‌رود کارکنان بیمارستان به نزدیک‌ترین نقطه ممکن خارج از نوار غزه منتقل شوند تا کارکنان بتوانند در اسرع وقت «در صورت وجود شرایط مناسب» در نتیجه نیاز فوری در نوار غزه به خدمات و کارکنان بیمارستان به کار خود بازگردند.

تخلیه کارکنان بیمارستان که تعداد آنها به ۱۰۰ نفر می‌رسد، پس از آن صورت می‌گیرد که طرف اسرائیلی از دادن ضمانت‌هایی برای حفظ ایمنی بیمارستان و کارکنان آن خودداری کرد و از مقامات ذیصلاح خواست برای حفظ سلامت کارکنان تصمیم فوری برای تخلیه اتخاذ کنند.

در این راستا سازمان جهانی بهداشت شنبه از رژیم صهیونیستی خواست فورا دستور تخلیه بیمارستان‌های شمال غزه را لغو کند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که دستور تخلیه بیمارستان‌های شمال غزه توسط این رژیم حکم اعدام برای بیماران و مجروحان است.

تخلیه شهرک سدیروت

این در حالی است که رادیو عبری اعلام کرد، تخلیه شهرک سدیروت از شهرک‌نشینان امروز نیز ادامه دارد. تعداد باقی مانده حدود ۷۰۰۰ تن است که به داخل اراضی اشغالی منتقل می‌شوند. این شهرک در پی حملات مقاومت خالی از سکنه شده است.

سدیروت با ۲۰ هزار جمعیت یکی از بیشترین مناطقی بوده که طی طوفان الاقصی مورد حملات موشکی و راکتی مقاومت قرار گرفته است.

افزایش تعداد کشته شدگان ارتش اشغالگر

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اسامی هفت سرباز دیگر کشته شده در روزهای اخیر را منتشر و تعداد کشته شدگان خود را از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۲۸۶ نفر اعلام کرد.

بامداد روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، گردان‌های القسام از آغاز عملیات طوفان الاقصی با شلیک بیش از ۵۰۰۰ موشک از نوار غزه خبر داد. مبارزان فلسطینی همچنین در یک عملیات ویژه به تعدادی شهرک‌های اطراف غزه حمله کردند و با نیروهای اشغالگر درگیر جنگ خیابانی شدند و تعدادی از آنها را کشته و زخمی کردند، همچنین تعدادی از سربازان و شهرک نشینان را اسیر کردند و خودروهای اشغالگران را تحت کنترل خود درآوردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.