• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

ترسناک ترین نقاط ایران؛ سفری به جهان وحشت و هیجان

  • کد خبر : 51475
  • 18 اکتبر 2023 - 16:59
ترسناک ترین نقاط ایران

ایران کشوری باستانی و پر از تاریخ و فرهنگ است که در آن مکان‌های زیبا و دیدنی فراوانی وجود دارد. اما آیا می‌دانید که در ایران نقاطی هم هستند که باعث ترس و وحشت می‌شوند؟ نقاطی که داستان‌های عجیب و مرموزی درباره آن‌ها شنیده می‌شود و شاید خیلی‌ها جرات ندارند به آن‌ها بروند. در این مقاله، قصد داریم به شما چند نمونه از ترسناک ترین نقاط ایران را معرفی کنیم. اگر دوست دارید سفری متفاوت و هیجان‌انگیز داشته باشید، با ما همراه باشید.

تالاب ارواح مازندران

تالاب ارواح یک دریاچه کوچک است که در ۱۲ کیلومتری شهر نوشهر در استان مازندران قرار دارد. این دریاچه به خاطر منظره‌ای عجیب و تاریک که دارد، لقب تالاب ارواح را به خود گرفته است. در وسط دریاچه، چندین درخت خشک و بلند رو به آسمان سر کشیده‌اند که باعث می‌شوند آن را شبیه به گورستان درختان بدانید. همچنین، بخش بزرگی از سطح دریاچه، همواره تحت پوشش مِه است که باعث می‌شود دید شما را محدود کند. صدای حیوانات وحشی منطقه هم به جذابیت و هولناکی این دریاچه اضافه می‌کند. بعضی از مردم محلی، باور دارند که ارواح سرگردان در این دریاچه حضور دارند و شب‌های تاریک، صدای آن‌ها را می‌شود شنید. آیا شما جرات دارید به این تالاب بروید؟

تالاب ارواح مازندران

قلعه جنی کیش

قلعه جنی یک قلعه کوچک و خراب است که در جزیره کیش در نزدیکی کشتی گرفتار شده گروکس قرار دارد. این قلعه، شاید چندان جذاب به نظر نرسد، زیرا بسیار فرو رفته و تخریب شده است. اما آنچه که این قلعه را جذاب و ترسناک می‌کند، داستان‌هایی است که درباره آن شنیده می‌شود. برخی از مردم محلی، معتقدند که این قلعه توسط جن‌ها تسخیر شده است و شب‌ها، صدای آن‌ها را می‌شود شنید. برخی هم می‌گویند که این قلعه، محل زندگی یک جادوگر بوده است که با جن‌ها همکاری می‌کرده است. به هر حال، این قلعه یکی از ترسناک ترین نقاط ایران است که شاید خیلی‌ها نخواهند به آن بروند.

قلعه جنی کیش

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن یک منطقه کویری است که در استان خراسان جنوبی و در نزدیکی شهرستان تبس قرار دارد. این کویر، به خاطر پدیده‌ای عجیب و نامفهوم که در آن رخ می‌دهد، به عنوان مثلث برمودای ایران شناخته می‌شود. این پدیده، این است که گاهی اوقات، سفینه‌های هوایی و خودروهای زمینی که از روی این کویر عبور می‌کنند، ناپدید می‌شوند و هرگز پیدا نمی‌شوند. بعضی از محققان، این پدیده را به وجود میدان‌های مغناطیسی قوی در زیر زمین ربط می‌دهند و بعضی دیگر، به دلایل فراطبیعی و حضور جن‌ها و موجودات نامعلوم. هر چه باشد، این کویر یک منطقه خطرناک و ترسناک است که بهتر است از آن دور بمانید.

کویر ریگ جن

دریاچه تخت سلیمان

دریاچه تخت سلیمان یک دریاچه آب گرم است که در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی شهر تخت سلیمان قرار دارد. این دریاچه به خاطر دارا بودن گنج‌های باستانی و مقدس، لقب دریاچه گنج را به خود گرفته است. اما این دریاچه، همچنین شهرت ترسناک و مخوفی هم دارد. بعضی از مردم محلی، باور دارند که این دریاچه، محل زندگی یک مار عظیم الجثه است که هر کس را که به آب دریاچه دست بزند، بلعیده و نابود می‌کند. بعضی هم معتقدند که این دریاچه، پُر است از جادو و سحر و شب‌ها، صدای زیرآب‌های عجیب و غریب را می‌شود شنید.

دریاچه تخت سلیمان

این مطلب رو از دست ندهید : جشن ۲۵۰۰ ساله ایران: یک نگاه عمیق

دره ستارگان قشم

دره ستارگان یک منطقه طبیعی است که در جزیره قشم و در نزدیکی روستای برکه خشک قرار دارد. این منطقه، به خاطر شکل‌گیری عجیب و زیبای سنگ‌های آبرفتی، جذاب و دیدنی است. اما این منطقه، همچنین محل رخ دادن پدیده‌ای عجیب و ترسناک است که باعث می‌شود بسیاری از گردشگران، جرات ندارند به آن بروند. این پدیده، این است که گاهی اوقات، صورت‌های عجیب و ترسناک روی سطح سنگ‌های آبرفتی ظاهر می‌شوند و باعث ترس و وحشت مشاهده کنندگان می‌شوند. بعضی از محققان، این پدیده را به تاثیر نور خورشید و سایه‌زای سنگ‌های آبرفتی ربط می‌دهند و بعضی دیگر، به دلایل فراتبعات و حضور جن‌ها و موجودات نامعلوم۲٫

دره ستارگان قشم

قلعه زاهدان کهنه

قلعه زاهدان کهن یک قلعه باستانی است که در شمال شرق شهر زابل در استان سستان و بلوچستان قرار دارد. این قلعه، شاید چندان جذاب به نظر نرسد، زیرا بسیار خراب و ویران شده است. اما آنچه که این قلعه را جذاب و ترسناک می‌کند، داستان‌هایی است که درباره آن شنیده می‌شود. برخی از مردم محلی، معتقدند که این قلعه توسط جن‌ها و شیاطین تسخیر شده است و شب‌ها، صدای آن‌ها را می‌شود شنید. برخی هم می‌گویند که این قلعه، محل زندگی یک شاهزاده بوده است که با جادوگری مشکل داشته و در نتیجه، جادوگر او را به یک خفاش تبدیل کرده است. به هر حال، این قلعه یکی از ترسناک ترین نقاط ایران است که شاید خیلی‌ها نخواهند به آن بروند

قلعه زاهدان کهنه
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=51475

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.