• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

نتانیاهو به بایدن: آماده تمدید آتش‌بس هستیم و بعدش جنگ را ادامه می دهیم

  • کد خبر : 52337
  • 27 نوامبر 2023 - 9:52
تمدید آتش‌بس

جنگ اسرائیل و حماس وارد پنجاه و دومین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از احتمال آزادی ۱۰ اسیر به ازای هر روز آتش‌بس اضافی در نوار غزه استقبال کرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم گفت که به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آمادگی خود را برای تمدید آتش‌بس فعلی ابراز کرده‌است، اما پس از پایان آن، عملیات زمینی ارتش با قدرت کامل ازسر گرفته خواهد شد.

نتانیاهو در پیامی ویدیویی گفت: «امشب گروه دیگری از افراد ربوده شده – کودکان و زنان را باگرداندیم و وقتی این اتحاد بین خانواده‌ها را می‌بینیم، تا اعماق قلبمان متاثر می‌شویم، این صحنه روح را می‌لرزاند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه با بایدن در مورد آزادی ابیگیل ایدان، شهروند آمریکایی-اسرائیلی صحبت کرده‌است، گفت: دیدن او در کنار خودمان چقدر خوشحال کننده است، اما از سوی دیگر، متأسفانه او با واقعیت روبه‌رو خواهد شد. پدر و مادری وجود ندارد، خانواده‌ای ندارد، اما یک ملت کامل دارد که او را در آغوش می‌کشند و ما از او مراقبت خواهیم کرد و تمام نیازهایش را تامین خواهیم کرد.

نتانیاهو با اشاره به تمدید آتش‌بس چهار روزه فعلی برای آزادی اسرای بیشتر گفت: همچنین پیشنهادی وجود دارد که می‌گوید به ازای هر روز دیگر می‌توانید ۱۰ اسیر دیگر را آزاد کنید، این امر مبارکی است.

نتانیاهو همچنین به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «در پایان توافق، ما با تمام قوا برای اجرای اهداف خود باز خواهیم گشت: نابودی حماس، اطمینان از عدم بازگشت غزه به آنچه بود، و البته آزادی همه گروگان‌هایمان».

وی ادعا کرد: «پس از حضور امروز در غزه و دیدار با سربازانمان، این سربازان دلاور، ذخیره و سربازان عادی که آتش در چشمانشان بود، یقین دارم که در این ماموریت موفق خواهیم شد زیرا چاره دیگری نداریم.»

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امروز، رئیس‌جمهور جو بایدن با بنیامین نتانیاهو درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کرد. بایدن و نتانیاهو توافق کردند که به کار برای آزادی همه اسرا ادامه دهند».

کاخ سفید خاطرنشان کرد که این دو «درباره توقف درگیری‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه بحث کردند».

کاخ سفید افزود: «رئیس‌جمهور از آزادی اسرا توسط حماس طی سه روز گذشته، از جمله یک دختر آمریکایی، استقبال کرد.»

شهادت فرمانده و چهار عضو سرایا القدس در جِنین

«کتیبه جِنین» وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از شهادت یکی از فرماندهان این گروه و چهار عضو آن در درگیری‌های شب گذشته در جِنین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کتیبه جِنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که در درگیری‌های شب گذشته در اردوگاه جِنین واقع در کرانه باختری، یک فرمانده و چهار عضو این گروه به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه فلسطین الیوم، «أسعد الدمج» از فرماندهان ارشد سرایا القدس در درگیری‌های جِنین به شهادت رسید.

جهاد اسلامی تأکید کرد که حوادث کرانه باختری بی‌ارتباط با تجاوزات علیه غزه نیست و هدف رژیم صهیونیستی از جنگ علیه فلسطینیان، نسل‌کشی ملت فلسطین، کوچاندن اجباری فلسطینیان و اجرای طرح الحاق کرانه باختری و توسعه استعمار است.

ساکنان استان جِنین امروز یکشنبه پنج شهید مذکور را تشییع کرده و با سر دادن شعارهایی از همه آزادگان جهان خواستند تا در کنار ملت فلسطین که با کشتار جمعی از سوی رژیم اشغالگر مواجه است، بایستند.

همچنین به مناسبت شهادت این پنج نفر، در استان جِنین اعتصاب و عزای عمومی اعلام شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته با یورش به شهر جِنین علاوه بر به شهادت رساندن این پنج نفر، ۱۴ نفر دیگر را زخمی کردند.

ادعای بایدن درباره ارسال روزانه ۲۰۰ کامیون کمکهای بشردوستانه به غزه

درحالیکه طبق آمار سازمان ملل طی سه روز گذشته حدود ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال شده بایدن مدعی شد که روزانه ۲۰۰ کامیون کمک به غزه در حال ارسال است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی درباره آتش بس در غزه مدعی شد که روزانه ۲۰۰ کامیون حامل آب، غذا، سوخت، اقلام پزشکی و گاز طبیعی به غزه ارسال می‌شود.

ادعای بایدن درحالیست که طبق بیانیه دفتر امور هماهنگیهای سازمان ملل در روز شنبه تنها ۶۱ کامیون کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال شده است.

این درحالیست که طبق توافق آتش بس روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه باید به غزه ارسال می‌شد و بیانیه سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز با استقبال از آزادی زندانیان در بند حماس گفت: خوب است که امروز شاهد آزادی گروگانها از جمله آزادی یک کودک آمریکایی هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد که تلاشهای واشنگتن تا آزادی همه گروگانها ادامه خواهد داشت.

جنبش حماس نیز یک شنبه شب تأکید کرد که در راستای تمدید آتش‌بس تلاش خواهد کرد تا اسرای فلسطینی بیشتری آزاد شوند.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- هم ساعتی پیش، در چارچوب آتش‌بس انسانی و در راستای مرحله سوم تبادل اسرا، ۱۳ اسیر اسرائیلی، سه اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را به صلیب سرخ تحویل داد.

تبادل گروه دوم اسرای صهیونیستی با اسرای فلسطینی در ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته به وقت محلی انجام شد.

با وجود اینکه صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه از کشورهای مختلف جهان در برابر گذرگاه رفح صف کشیده‌اند، اما رژیم صهیونیستی با نقض تعهدات خود طبق توافق آتش بس اجازه ورود آن را نمی‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید : نتایج توافق آتش بس در نوار غزه

وال‌استریت‌ژورنال: آتش‌بس در غزه احتمالا ۴ روز دیگر تمدید می‌شود

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع خبر داد که مذاکره کنندگان امیدوار هستند که آتش‌بس میان جنبش حماس و اسرائیل تا ۴ روز دیگر تمدید شود. وال‌استریت ژورنال در گزارش خود افزود در صورت تحقق تمدید آتش‌بس، امکان آزادی ۴۰ تا ۵۰ اسیر بیشتر در غزه فراهم خواهد شد.

نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع خبر داد که مذاکره کنندگان امیدوار هستند که آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونستی تا ۴ روز دیگر تمدید شود.

به گزارش فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال، در صورت تحقق تمدید آتش‌بس، امکان آزادی ۴۰ تا ۵۰ اسیر بیشتر در غزه فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر، ساعتی پیش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که شورای جنگ رژیم صهیونیستی امشب نشستی را برگزار می‌کند تا امکان تمدید آتش‌بس در غزه را بررسی کند.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیرو‌های صلیب سرخ اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=52337

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.