• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

دیدار رهبر انقلاب با هزاران نفر از بسیجیان

  • کد خبر : 52375
  • 29 نوامبر 2023 - 13:30
صحبت رهبر انقلاب درباره فرهنگ غرب

هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

صبح امروز؛ هشتم آذر ۱۴۰۲ با ورود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حسینیه امام خمینی؛ دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور با رهبر انقلاب آغاز شد.

گزیده بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

حادثه تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما آمریکازدایی است؛ طوفان‌الاقصی توانست جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه را بهم بریزد و ان‌شاءالله ادامه پیدا کند جدول را محو خواهد کرد.

فرهنگ غرب در قضیه جنایت غزه بی‌آبرو شد

حرکت وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم که آبروی آمریکا را هم برد. آبروی کشورهای معروف اروپایی را هم برد، بلکه آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد.

فرهنگ و تمدن غرب، همان تمدنی است که وقتی با بمب فسفری پنج هزار کودک را شهید میکند، رژیم فلان کشور غربی میگوید اسراییل دارد از خودش دفاع می‌کند. این دفاع از خود است؟

فرهنگ غرب این است. در این قضیه فرهنگ غرب بی‌آبرو شد.

جنبه‌ی فراملی و فرامرزی بسیج امروز در منطقه تحقق پیدا کرده است/ طوفان‌الاقصی حاصل یکی از هسته‌های مقاومت جهانی است که امام بشارتش را داده بود

جنبه‌ فراملی و فرامرزی بسیج خیلی مهم است. این هم در بیان امام هست. امام ملاحظه کردید، تعبیر میکند هسته‌های مقاومت جهانی، هسته‌های مقاومت جهانی. این همان بسیج است. بسیج ما نیست. بسیج خودشان است اما همان فرهنگ است. هسته‌های مقاومت جهانی. تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی. این تحقق پیدا کرد. یعنی الان شما نمونه‌هایش را دارید مشاهده می‌کنید در منطقه‌ِ خودمان.

همان هسته‌های مقاومتی که امام خبرش را داده بود، بشارتش را داده بود، امروز در حال تعیین سرنوشت این منطقه‌اند. دارند سرنوشت این منطقه‌ی ما را هسته‌های مقاومت دارد تعیین می‌کند.

یک نمونه‌اش همین طوفان‌الاقصی است.

نقشه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه‌ی جدید بکلی ناکام ماند

در قضیه‌ی لبنان آمریکایی‌ها گفتند که دنبال تشکیل خاورمیانه‌ی جدیدند، خاورمیانه یعنی؛ همین غرب آسیا.

گفتند می‌خواهند این منطقه را که اسمش را گذاشتند خاورمیانه یک نقشه‌ جدیدی به این بدهند خاورمیانه‌ جدید یعنی یک نقشه‌ جغرافیای سیاسی نویی بدهند بر چه اساس؛ بر اساس تأمین نیازها و منافع نامشروع آمریکا. آنی که آن‌ها می‌خواستند البته اتفاق نیفتاد آنی که آن‌ها دنبالش بودند اتفاق نیفتاد. آن‌ها خواستند حزب‌اللّه را نابود کنند در نقشه‌ جدیدی که داشتند یکی‌اش این بود نابودی حزب‌اللّه، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد.

آنها خواستند عراق را ببلعند نتوانستند.  آنها میخواستند سوریه را قبضه کنند عوامل نیابتی خودشان را به اسم داعش و جبههالنصره و از این حرفها انداختند به جان دولت سوریه هفت، هشت، ده سال هم مدام تزریق کردند، پشتیبانی کردند، پول دادند، امکانات دادند نشد ناکام شدند.

خاورمیانه‌ جدیدی که آنها میخواستند درست کنند بکلی ناکام شد.

یکی از اجزای این خاورمیانه این بود که مسئله‌ی فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند، اصلاً چیزی به نام فلسطین دیگر باقی نماند همان دو دولتی خائنانه‌ای را هم که قبلاً تصویب کرده بودند آن را هم زیرش زدند نتوانستند، نشد.

طرح‌ مطرح‌شده ما همه‌پرسی از فلسطینی‌ها است، یک منطق دنیاپسند و قابل قبول و متمدنانه برای اداره‌ فلسطین

یک خصوصیت دیگری که این نقشه‌ی جدید منطقه‌ی ما دارد حل مسئله‌ی فلسطین است.

مسئله‌ فلسطین به سمت حل دارد حرکت می‌کند به توفیق الهی. حل مسئله‌ی فلسطین یعنی چه؟ یعنی تشکیل حاکمیت فلسطینی در همه‌ی سرزمین.

ما طرح‌مان را مطرح کردیم؛ طرح همه‌پرسی. همه‌پرسی از فلسطینی‌ها. البته آنهایی که اشغالگرند آنها حقی ندارند اما خود فلسطینی‌ها چه در سرزمین فلسطین چه در کشورهای همسایه‌ی فلسطین در اردوگاه‌ها چه در جاهای دیگر هر جا هستند چندین میلیون فلسطینی هستند اینها میتوانند نظر بدهند؛ یک منطق دنیاپسند و قابل قبول و متمدنانه برای اداره‌ی فلسطین.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=52375

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.