• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

ارسال جنگنده اف-۱۶ از دانمارک به اوکراین به تعویق افتاد

  • کد خبر : 52939
  • 07 ژانویه 2024 - 10:35
جنگنده اف-۱۶ از دانمارک

یک رسانه دانمارکی از تعویق ۶ ماهه ارسال جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۶ از سوی این کشور به اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع دانمارک ارسال ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین را به مدت ۶ ماه به تعویق می‌اندازد.

در نیمه ماه آگوست، دانمارک متعهد شد در راستای تلاش متحدان غربی اوکراین برای مقابله با برتری هوایی روسیه، ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ را به کی‌یف ارسال کند.

قرار بود در مرحله نخست، ۶ فروند جنگنده تا پایان سال ۲۰۲۳ به اوکراین ارسال شوند و بقیه آن‌ها نیز تا سال ۲۰۲۵ به کی‌یف برسند.

با این حال، روزنامه دانمارکی «برلینگسکه» روز شنبه خبر داده کپنهاگ با تاخیر ۶ ماهه، ۶ جنگنده اف-۱۶ را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به اوکراین تحویل خواهد داد.

دانمارک در کنار رومانی، فرانسه، انگلیس و آمریکا به خلبانان اوکراین آموزش می‌دهد و در حال حاضر ۶ خلبان اوکراینی با جنگنده‌های اف-۱۶ در حال آموزش‌دیدن در این کشور هستند.

وزارت دفاع دانمارک می‌گوید برنامه‌ریزی برای ارسال جنگنده به اوکراین منوط به برآورده‌شدن برخی شرایط از جمله «تمرینات موفق خلبانان اوکراینی و در دسترس بودن امکانات لجستیکی و زیرساخت‌های مناسب برای خدمات‌دهی به هواپیماها در اوکراین» است.

دانمارک قرار است ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ خود را با جنگنده‌های اف-۳۵ جایگرین کند اما با وقفه در زمان‌بندی از سوی شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» مواجه شده است.

هلند هم وعده ارسال ۱۸ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین را «در سریع‌ترین زمان ممکن» داده اما تاریخی برای آن تعیین نکرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=52939

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.