• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان در سال ۱۴۰۲ تا ۱۰ اسفند فرصت وجود دارد

  • کد خبر : 53263
  • 19 فوریه 2024 - 12:37

با فراهم شدن سامانه میراث یکی از وارث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان به آدرس ddn.csdiran.ir وارد شود و در گام بعدی با ورود به بخش امور سود سهام عدالت متوفیان و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش استعلام نوبت تشکیل پرونده نسبت به زمان فرا رسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌تواند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش استعلام وضعیت پرونده در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

سود سهام عدالت متوفیان

وارثان متوفی سهام عدالت بعد از مراجعه به درگاه ذینفعان به آدرس ddn.csdiran.ir و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده برای آغاز سود سهام عدالت متوفیان سهام عدالت به وارث باید به بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب از جمله «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» مراجعه کنند.

تعطیلی بورس ایران / دلیل ریزش بورس اعلام شد برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اسناد و مدارک جهت مراجعه

فرآیند انتقال سود سهام عدالت متوفیان به وراث که محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص آن به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: تمامی فرآیند اجرای این اقدام رایگان بوده و لازم نیست وراث هیچ‌گونه مبلغی را پرداخت کنند.

پیش از این هم مهدی حاجی‌وند در خصوص رایگان بودن فرآیند انتقال سود سهام عدالت متوفیان به وارث به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باید بر این نکته تاکید کرد که وراثی که از طریق بازار سرمایه (شعب کارگزاری‌ها و شعب بانک‌های منتخب) اقدام به انحصار وراثت سهام عدالت کنند فرآیند برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

به تازگی هم معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح کرده است: در پایان سال فرآیند توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

بر همین اساس هم مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تا ۱۰ اسفندماه هر کسی که مراجعه کند و اقدامات مربوط به کار انتقال سهام عدالت متوفی خود را انجام دهد سود امسال و سالیان گذشته را با واریز سود سهام عدالت دریافت خواهد کرد. اگر هم فردی بعد از ۱۰ اسفند مراجعه و اقدامات را انجام دهد سود آن محفوظ خواهد ماند، اما آن را در در زمستان سال آینده دریافت خواهد کرد.

او افزود: نکته مهم دیگر این که برای دریافت سود هیچ لینک و پیامکی برای افراد ارسال نخواهد شد و افراد هم باید در این زمینه هوشیار باشند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53263

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.