• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

تحول نظام مالیاتی از فضای سنتی به سمت هوشمندسازی

  • کد خبر : 53319
  • 22 فوریه 2024 - 9:57

وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: یکی از مهمترین ارکان‌های اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور و همچنین در نظامات اداری و انضباط مالی کشور فارغ از اینکه تاثیرات بودجه‌ای خواهد داشت یا نه، حرکت به سمت تحول نظام مالیاتی است.

تحول نظام مالیاتی

به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور که درمشهد برگزارشد، اظهار کرد: گزارش عملکرد شش ماهه مالیاتی امیدوارکننده‌ است لذا جا دارد از همه تلاش‌های شما بزرگواران تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: انتخاب سازمان مالیاتی در جشنواره شهید رجائی به عنوان دستگاه برتر در حوزه تحول نظام مالیاتی انتخاب کاملا دقیق و‌ کارشناسی بود زیرا این کارنامه تحقق یافته‌ای است که در سال‌های گذشته شروع شد و برنامه‌ها و زمینه‌سازی ها و شروع قراردادها در آن وجود داشته و در سال‌های گذشته زحمات زیادی برای آن کشیده‌اند.

اما اینکه سازمان‌ مالیاتی در دولت برده‌م بتواند در مدت کوتاهی از بذر و دانه به میوه برسد ارزش بالایی دارد. رسیدن به این اعداد و ارقام نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

سخنان وزیر امور اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارائی بیان کرد: ما و شما به سمت چشم‌اندازی در حال حرکت هستیم و اگر در این مسیر تا حد ممکن همگرا و هم‌نظر نباشیم، نمی‌توانیم در مقابل فشارها، موانع، مقاومت‌ها و بازدارنده‌هایی که در مسیر تحول نظام مالیاتی وجود دارد ایستادگی کنیم.

خاندوزی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ارکان‌های اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور و هم در نظامات اداری و انضباط مالی کشور فارغ از اینکه تأثیرات بودجه‌ای خواهد داشت یا نه، حرکت به سمت تحول نظام مالیاتی است.

وی اضافه کرد: تقریبا هیچ کشوری که از لحاظ اقتصادی مترقی باشد را سراغ نداریم که بدون اصلاح نظام بودجه ای و مالیاتی خود توانسته باشد به پیشرفت اقتصادی و پیشرفت پایدار دست پیدا کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53319

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.