• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

۱۷ میلیون مسافر نوروزی در کشور خواهیم داشت

  • کد خبر : 53647
  • 16 مارس 2024 - 15:11

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم ۱۷ میلیون مسافر نوروزی از ظرفیت‌های حمل‌ونقلی مختلف غیر از بخش خصوصی استفاده کنند.

۱۷ میلیون مسافر نوروزی

پیشبینی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی

بذرپاش بیان کرد: امسال ۱۷ میلیون مسافر نوروزی را پیش‌بینی می‌کنیم که از ظرفیت‌های حمل‌ونقلی مختلف غیر از بخش خصوصی استفاده می‌کنند. این عدد جهاد متفاوتی را می‌طلبد، بنابراین از یکی، دو روز آینده عملیات سنگین راهداری آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت. در بخش ریلی و بخش‌ هوایی نیز اقداماتی انجام می‌شود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در حوزه فرودگاهی امروز افتتاح یکی از اقدامات بسیار خوب را در این فرودگاه و آن هم افزایش ظرفیت فرودگاه از ۷ به ۱۰ میلیون نفر اسمی در سال است. این میزان رشد در ظرفیت نویدبخش رسیدن به هدف‌های ما در تبدیل فرودگاه به نقش اصلی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی خود است.

۲ راهبرد جدید در حوزه فرودگاهی کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۱۷ میلیون مسافر نوروزی اینکه ما در حوزه فرودگاهی کشور ۲ راهبرد جدید داریم، تصریح کرد: این دو راهبرد ایمنی و آسایش و آرامش مسافران و مردم است. در حوزه شبکه فرودگاهی ما ایمنی شهروندان و مسافران برای استفاده از ناوگان هوایی کشور در راس اولویت‌ها قرار دارد. تجهیزاتی که امروز در این فرودگاه به بهره‌برداری رسید و قرار است در سایر فرودگاه‌ها نیز راه‌اندازی شود هم به ایمنی پروازها و هم کاهش سطح تاخیر پروازها می‌انجامد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در مشهد هوای مه‌آلود است که باعث تاخیر و کنسلی متعدد پروازها و در نهایت موجب گلایه‌مندی و نارضایتی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی می‌شود که با تجهیزات جدید می‌توان بسیاری از این مشکلات را حل کرد. موضوع بعدی در حوزه ایمنی تجهیزات اطفای حریق، سیستم‌های هشداردهنده و سایر تجهیزاتی است که به ارتقا ایمنی کمک می‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53647

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.