• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

قحطی در غزه/ مردم علف می خورند!

  • کد خبر : 53708
  • 27 مارس 2024 - 10:22

رویترز نوشت مردم غزه به دلیل قحطی در غزه، به خوردن علف و گیاهان خودرو روی آورده اند.

قحطی در غزه

خوردن خبیزه به علت قحطی در غزه

مردم گرسنه در غزه به دنبال گیاه خودرو و وحشی “خبیزه” هستند زیرا هیچ چیز خوراکی دیگری وجود ندارد. خبیزه را به شکل سوپ می پزند و می خورند.

مروه، نام مستعار زنی در شهر جبالیا واقع در شمال نوار غزه است. الجزیره با او گفتگو کرده و او به الجزیره گفته است که در دسترس‌ترین غذا در غزه، گیاهی خودرو بنام هبیسکوس است و این گیاه جوشانده می‌شود تا فرزندانش آن را بجای آبگوشت بخورند.

این زن آواره در این گفتگو افزود که وضعیت ما خیلی سخت است، نه خوراکی، نه آردی و نه حتی آب آشامیدنی پیدا نمی شود و حتی حیوانات را هم خوردیم و دیگر حیوانی در اطراف مان نیست.

این مقاله را از قلم نیندازید : تجاوز دوباره به خاک یمن توسط آمریکا و انگلیس

مرگ بر اثر گرسنگی

«رائد النعیم»، مسئول رسانه‌ای هلال احمر تائید کرده است که مرگ و میر کودکان و سالمندان به دلیل قحطی در غزه هر روز گزارش می‌شود.

النعیم توضیح می دهد که کل نوار غزه از قحطی رنج می برد، اما «در شمال قحطی در غزه شدیدتر است»، زیرا مناطق مرکزی و جنوبی اگرچه بسیار محدود اما از طریق گذرگاه زمینی رفح کمکی کمک دریافت می کنند، ولی تقریبا هیچ محموله کمکی و غذایی به شمال غزه نمی رسد.

وزارت بهداشت غزه نیز مرگ یک کودک دو ماهه بر اثر قحطی در غزه را تائید کرده و علاوه بر این افزوده است که حداقل ۸ کودک زیر پنج سال دیگر به تازگی به خاطر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53708

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.