• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

همه چیز درباره باغ جنت شیراز: از تاریخچه تا جاذبه‌ها و اطلاعات بازدید

  • کد خبر : 53788
  • 02 آوریل 2024 - 17:25

باغ‌های شیراز، بخشی جدانشدنی از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا و توریستی هستند و اکثر آن‌ها از دل تاریخ پرشکوه این خطه از ایران‌زمین برجای ‌مانده‌اند. در این مطلب، راجع به یکی از باغ‌های تاریخی شیراز صحبت می‌کنیم که اگرچه به اندازه باغ عفیف‌آباد، دلگشا یا باغ ارم مشهور نیست، اما از زیبایی و شکوهT دست‌کمی از آن‌ها ندارد. باغ جنت شیراز، با درختان و گل‌های فراوان و همچنین امکانات تفریحی متنوع، یکی از بهترین مکان‌های شیراز برای تفریح و خوش‌گذرانی به‌شمار می‌رود. اگر قصد دارید از پایتخت به شهر بهارنارنج‌ها سفر کنید، با خرید بلیط قطار تهران شیراز، سفری ارزان و خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد. البته با‌توجه‌به افزایش تعداد مسافران در ایام پیک سفر، بهتر است بلیط‌ های خود را در زمان پیش فروش قطار تهیه کنید تا با مشکل تکمیل ظرفیت مواجه نشوید.

باغ جنت شیراز

این مقاله رپورتاژ آگهی است و پایگاه خبری دخالت مسئولیتی در مقابل آن ندارد. 

تاریخچه باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز در زمان قاجار و دوره حکومت محمدشاه، ساخته شده است؛ یعنی بیشتر از یک قرن و نیم قدمت دارد. بر‌اساس نوشته‌های کتب فارسی، ایده ساخت این باغ از طرف فردی به نام حاج میرزا ابوالحسن خان مشیر‌الملک در سال ۱۲۲۳ هجری شمسی مطرح شد. باغ جنت شیراز در طول زمان با تغییرات بسیاری روبه‌رو بوده است. بعضی از بخش‌ها و امکاناتی که امروز در این باغ وجود دارد، بعدها اضافه شده و اکنون بخش‌هایی از آن کاملا از بین رفته‌اند. برای مثال، در ابتدای ساخت باغ جنت، عمارتی توسط میرزا مشیرالملک ساخته شد که اکنون اثری از آن باقی نمانده است.

جاذبه‌های باغ جنت شیراز

جاذبه‌های باغ جنت شیراز شامل محیطی سرسبز با هوایی پاک و امکانات تفریحی و رفاهی متعدد برای تفریح و راحتی گردشگران است. در ادامه، با ویژگی‌های این فضای تفریحی آشنا خواهید شد.

فضای سبز باغ جنت شیراز

مانند هر باغ و بوستان دیگری، بخش مهمی از جاذبه‌های باغ جنت شیراز به فضای سبز، گل‌ها و درختان آن مربوط می‌شود که منظره‌ای دل‌انگیز و هوایی پاک را ایجاد کرده است. این باغ که در میان مردم شیراز به نام پارک جنت نیز شناخته می‌شود، ازلحاظ فضای سبز و نوع درختان، به باغ ارم شبیه است و درختان آن بیش از نوع سرو و کاج هستند.

درختان کاج و سرو بلندقامت در باغ جنت شیراز، از عمر طولانی و قدمت چند‌ساله آن‌ها خبر می‌دهد. علاوه‌بر درختان که در فواصل مشخصی در محوطه پارک خودنمایی می‌کنند، محوطه چمن‌کاری‌شده آن نیز منظره دل‌نشینی ایجاد کرده است. فضای سبز و چمن‌کاری پارک جنت باعث شده تا این پارک حتی در فصل‌های گرم، آب‌وهوای خنک و دل‌پذیری داشته باشد. وجود آب‌نماهای متعدد در سطح پارک نیز، بر زیبایی محیط و طراوت هوا افزوده است؛ علاوه‌بر‌این‌، فضای مزین‌شده با گل‌کاری‌های متعدد، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

پارکینگ باغ جنت

پارکینگ باغ جنت

در باغ جنت، پارکینگ وجود دارد و مسافران می‌توانند تا پایان تفریح و گشت‌وگذارشان با خیال راحت خودروهای خود را در آن پارک کنند.

پیست دوچرخه‌سواری باغ جنت

مردم شیراز و بسیاری از گردشگرانی که به این شهر می‌روند، برای پیک‌نیک و پیاده‌روی‌های روزانه، باغ جنت را انتخاب می‌کنند. اما این پارک برای ورزشکاران نیز سرگرمی‌هایی دارد. برای مثال، یک پیست دوچرخه‌سواری در این باغ وجود دارد که گردشگران با اجاره دوچرخه از این پیست، می‌توانند دوری در پارک بزنند.

شهربازی

در شهربازی پارک جنت، علاوه‌بر دوچرخه‌سواری، زمین فوتبال، والیبال و بسکتبال و همچنین میز پینگ‌پنگ وجود دارد. به‌علاوه، وسایل دیگری نیز برای سرگرمی و بازی بچه‌ها فراهم شده است.

استخر

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک جنت شیراز، استخر شنایی است که در پشت باغ قرار دارد. در این بخش، علاوه‌بر استخر، سونای خشک، جکوزی، پیلاتس و استخر برای کودکان نیز فراهم شده است.

سایر امکانات رفاهی باغ جنت

باغ جنت شیراز در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار، مجموعه‌ای از تفریحات و امکانات رفاهی و سرگرمی را دربرمی‌گیرد. اگرچه این باغ تاریخی است و به دوران قاجار بازمی‌گردد، اما بازسازی‌های متعددی در طول سال‌ها در آن انجام شده و اکنون علاوه‌بر فضاهای سبز طراحی‌شده با گل و چمن، استخر، پارکینگ، شهربازی، زمین‌ بازی، وسایل بازی، غرفه‌های مختلف، وسایل بدنسازی، آلاچیق، دریاچه مصنوعی، قایق‌سواری، سینما ۴بعدی و سرویس بهداشتی تمیز در آن تعبیه شده است.

آدرس باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز در منطقه ۴ و بخش جنوب غربی این شهر قرار دارد. این باغ از شمال به بلوار امیرکبیر می‌رسد و در غرب آن بلوار میثم واقع شده است. از شرق و جنوب نیز به‌ترتیب به خیابان فرازندگی و بلوار فراشبندی منتهی می‌شود.

آدرس دقیق پارک جنت شیراز: فارس، شیراز، ابتدای ورودی غربی شهر، بلوار امیرکبیر.

مسیر دسترسی به باغ جنت شیراز

برای رفتن به باغ جنت شیراز، دو مسیر پیش‌روی شما قرار دارد. یکی از مسیرها استفاده از متروی شهری شیراز است که نزدیک‌ترین ایستگاه آن به باغ جنت در خیابان چهارراه زرگری قرار دارد. پس از پیاده‌شدن در این ایستگاه، سوار تاکسی شوید. بعد از ۹ دقیقه به باغ جنت می‌رسید. مسیر دوم، استفاده از ماشین شخصی است که در‌این‌صورت با کمک تابلوهای شهری، از سمت بزرگراه رحمت به بلوار امیرکبیر بروید. از آنجا تا پارک جنت، فقط ۴ دقیقه پیاده‌روی لازم است.

اکثر گردشگرانی که از پایتخت به شیراز سفر می‌کنند، با خرید بلیط قطار تهران شیراز وارد این شهر می‌شود. قطارهای این مسیر، جزو لوکس‌ترین قطارهای ایران هستند و ضمن امن و ارزان‌بودن، امکانات رفاهی و سرگرمی‌های متعددی به مسافران ارائه می‌دهند. جهت خرید آسان و به‌صرفه بلیط در ایام پیک سفر، بهتر است در زمان پیش فروش بلیط قطار، اقدام کنید.

بازدید از باغ جنت شیراز

باغ جنت به شهرداری شیراز تعلق دارد و بازدید از آن همه‌روزه و به‌صورت ۲۴ساعته برای عموم آزاد است. تمامی گردشگران اعم از داخلی و خارجی می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه ورودی از این مکان زیبا و تفریحی دیدن کنند.

بازدید از باغ جنت شیراز

فلای تودی؛ به‌روزترین سایت فروش و پیش فروش بلیط قطار

فلای تودی، معتبرترین آژانس مسافرتی ایران است که تمامی خدمات سفر از فروش و پیش فروش قطار گرفته تا رزرو هتل و اقامتگاه بوم‌گردی، رزرو پروازهای داخلی و خارجی، فروش تور و خدمات درخواست ویزا را به‌صورت اینترنتی و در سایت آسان و به‌روز خود ارائه می‌دهد. دریافت خدمات از سایت فلای تودی بسیار آسان است. برای مثال، جهت خرید بلیط قطار تهران شیراز، فقط باید وارد صفحه مربوط به رزرو قطار این سایت شوید و تاریخ سفر خود را مشخص کنید؛ سپس به‌تمامی قطارهای موجود در این مسیر دسترسی خواهید داشت و می‌توانید پس از بررسی دقیق، بلیط ایده‌آل خود را خریداری کنید.

این مقاله رپورتاژ آگهی است و پایگاه خبری دخالت مسئولیتی در مقابل آن ندارد. 

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53788

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.