• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

دشت دریاسر تنکابن نقطه ای از بهشت بر روی زمین

  • کد خبر : 5583
  • 05 سپتامبر 2019 - 6:58

طبیعت همیشه برایمان شگفتی های تازه ای دارد. در هر فصلی که به سراغش برویم می توانیم جلوه ای تازه را در آن ببینیم و آرامش را از آن هدیه بگیریم. ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، به سرزمین چهار فصل شهرت دارد و در هر زمانی از سال، گوشه گوشه ی آن، رنگ تازه ای به خود می گیرد. در این میان مناطقی وجود دارند که نمایشی خاص از هنرنمایی طبیعت هستند و می توانند برای ساعت ها با آغوشی پر از آرامش میزبان شما باشند. شمال ایران یکی از همین مناطق است که به عنوان دیار سبز ایران شناخته می شود و سایه اش را بر سر این سرزمین افکنده است.

می توان از دشت دریاسر تنکابن به عنوان یکی از زیباترین مناطق شمال ایران نام برد، منطقه ای بهشت گونه که در جنوبی ترین بخش تنکابن در منطقه دو هزار و ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته. دشتی رویایی که به لطف محصور شدنش با رشته کوه هایی جذاب از هر چهار طرف دارای منظره ای جذاب و فریبا می باشد. در واقع می توان از این دشت به عنوان مرز و نقطه اتصال جنگل های سرسبز شمال ایران و یخچال های رشته کوه های آلاموت نام برد.

این سرزمین جذاب استان مازندران سالانه نظر بسیاری از گردشگران به ویژه دوستداران طبیعت را به خود جلب می نماید. دشت دریاسر در غرب مازندران منطقه ای است بسیار جذاب که در اردیبهشت ماه با گل های بابونه طلایی رنگش جذابیت هایش دوچندان شده تا جاییکه از آن به عنوان گردشگاه بهشت یاد می شود. دسترسی به دریاسر از طریق جاده دوهزار امکان پذیر می باشد، جاده ای زیبا که توسط درختان سرسبز و سر به فلک کشیده ای احاطه گردیده.

دشت دریاسر تنکابن

مسیر رسیدن به دشت دریاسر تنکابن

در مسیر رسیدن به دشت دریاسر تنکابن باید از جاده رویایی دوهزار گذر کرد، جاده ای مارپیچ گونه که با درختان بلند احاطه شده که ممکن است شما را از مقصد باز دارد و همان جنگل را به عنوان مقصد انتخاب کنید، در صورتی هم که به مسیر ادامه دهید اما بار ها و بارها توقف خواهید داشت تا از زیبایی های جنگل دوهزار غافل نشوید، در واقع همه جذابیت های این سفر به مقصد ختم نمی شود و مسیر هم برایتان جالب و دوست داشتنی خواهد بود.

جاده دوهزار به روستایی به نام عسل محله ختم می شود، ممکن است اطرافتان توده های ابر را مشاهده کنید اما پیشنهاد می شود باز هم به مسیر خود این بار پیاده و حدود یک یا یک ساعت و نیم در شیب ادامه دهید و با عبور از میان جنگل به مقصد مورد نظرتان برسید. در تمام طول مسیر تا مقصد شما از چشم انداز های بسیار زیبا و منحصر به فردی بهره مند می شوید و این باعث می شود تا به هیچ عنوان از طول مسیر خسته نشوید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5583

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.