• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

جزئیات حادثه در کربلا / جان باختن ۳۶ نفر در حادثه کربلای معلی

  • کد خبر : 5664
  • 10 سپتامبر 2019 - 19:41

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به حادثه صورت گرفته در باب‌الرجاء واقع در بین‌الحرمین گفت: در این حادثه ۳۶ نفر جان باختند و حدود ۱۲۲ نفر نیز زخمی شده‌اند .

مراسم هروله در عراق را «رکضه طویریج» می‌نامند. این مراسم هر ساله ظهر عاشورا از منطقه «قنطره السلام» (پل صلح) به سوی مرقد امام حسین علیه‌السلام آغاز می‌شود و مسافت آن حدود دو کیلومتر است. عزاداران هنگام برگزاری این مراسم شعارهایی مثل «لبیک یا حسین» سر می‌دهند.

شفق نیوز نوشت: حالاتی خفگی و مصدومیت برای برخی افراد هنگام برگزاری این مراسم به دلیل ازدحام شدید و دمای بالای هوا رخ داد .

به گفته شاهدان، خودروهای امدادی و آمبولانس به محل حرم و حادثه اعزام شده و مصدومان برای درمان منتقل شده‌اند.

حادثه کربلا

۴ زائر ایرانی در حادثه کربلا آسیب دیدند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰ نفر از جراحان و متخصصین ایرانی پیش از تاسوعا و عاشورا برای خدمت‌رسانی به کربلا اعزام شده‌اند و با توجه به حادثه امروز در صورت کمک دولت عراق این افراد آمادگی خدمت‌رسانی دارند.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی در خصوص زائران ایرانی گفت: ۴زائر ایرانی در این حادثه زخمی شده‌اند که اسامی آنها عبارتند از آقای یوسفی از قم- علی جمشیدیان از اصفهان- محمد باقر حاری از قم و محمد قربانی.

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی از جان باختن زائران ایرانی منتشر نشده است.

 تسلیت سخنگوی وزارت خارجه ایران

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از حادثه غمبار کربلای معلی در روز عاشورای حسینی که منجر به شهادت و مصدوم شدن ده ها تن از زائران حرم مطهر حسینی شد، عمیقا ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تسلیت به دولت ‌و ملت عراق، مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران با خانواده قربانیان این واقعه را اعلام و برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مصدومان سلامتی عاجل مسئلت کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5664

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.