• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

ترامپ جان بولتون را بر‌کنار کرد

  • کد خبر : 5671
  • 10 سپتامبر 2019 - 21:14

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خبر داد که جان بولتون را از سمت مشاور امنیت ملی خود برکنار کرده است.

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر از اخراج «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت خود خبر داد.

ترامپ در توئیتر نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

بولتون پس از توئیت دونالد ترامپ در مورد کنار گذاشته شدنش از کاخ سفید، طی پیام کوتاهی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت: اجازه بده فردا در موردش صحبت کنیم.»

جان بولتون

 ترامپ جان بولتون ، مشاور امنیت ملی آمریکا را برکنار کرد

جان بولتون که از دهه ۱۹۸۰ میلادی با سمت‌های مختلفی معاون دادستان کل آمریکا، دستیار وزیر خارجه در امور سازمان‌های بین‌المللی، معاون وزیر خارجه در امور تسلیحات و امنیت بین‌المللی و سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، در سه دولت‌ جمهوری‌خواه آمریکا (دولت‌های ریگان، بوش پدر، بوش پسر) حضور داشته، نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای حمله نظامی آمریکا به عراق و اففانستان ایفا کرده و همواره از وی به عنوان یکی از سیاستمداران جنگ‌طلب واشنگتن یاد می‌شود.

جان بولتون از مهم‌ترین مقام‌های مخالف حکومت ایران بود و بارها خواستار اقدامات شدید علیه جمهوری اسلامی ایران شده بود.

از سویی انتصاب او به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا با استقبال مقام‌های اسرائیلی مواجه شده بود.محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران بارها در توییتر علیه جان بولتون به اظهارنظر پرداخته است.

او از جان بولتون به عنوان محور «تیم بی» یاد می‌کرد. «تیم بی» عبارتی است که وزیر خارجه ایران مرتبا به کار می‌برد و می‌گوید بن‌سلمان، بولتون، بن‌زاید و بنیامین نتانیاهو در حال مدیریت تنش‌های موجود در خاورمیانه و روابط ایران و آمریکا و راه‌اندازی یک جنگ جدید هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5671
  • ارسال توسط :
  • 610 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ترامپ جان بولتون را بر‌کنار کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.