• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
19

پامپئو: باید اقتصاد ایران را تحت فشار قرار دهیم

  • کد خبر : 5974
  • 21 سپتامبر 2019 - 7:53

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که باید ایران را منزوی کرده و اقتصاد این کشور را تحت فشار قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از اسکای‌نیوز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که باید ایران را منزوی کرده و اقتصاد این کشور را تحت فشار قرار دهیم.

وی همچنین افزود که واشنگتن به تلاش‌های خود برای فشار علیه ایران ادامه خواهد داد تا سیاست‌های بی ثبات کننده این کشور در خاورمیانه متوقف شود.

از سوی دیگر نیز «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جمعه از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بانک‌های ایرانی در آینده خبر داد.

وی همچنین همانند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برجام را توافق ناقصی توصیف کرد که شامل فعالیت‌های ایران در منطقه نمی‌شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به باقی ماندن گزینه نظامی علیه ایران گفت تا زمانی که تهران رفتارهایش را تغییر ندهد تحریم‌ها نیز باقی می‌مانند.

اورتاگوس همچنین درباره سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز بی اطلاعی کرد.

فشار علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا: به فشار علیه ایران ادامه می‌دهیم

ارتش یمن شنبه (۲۳ شهریور| ۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که با ده فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی سعودی در «بقیق» و «خریص» واقع در شرق عربستان سعودی حمله کرده است. ارتش یمن هدف از این حمله را پاسخ به تهاجم نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته عنوان داشته است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است ادعایی که مقامات ایران قاطعانه آن را رد کرده‌اند.

از سوی دیگر در راستای سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا امروز در تازه‌ترین اقدام خود تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعلام کرد.

وی ساعتی پیش از تحریم‌های جدید علیه ایران رونمایی کرد و گفت که واشنگتن بانک مرکزی ایران را تحریم می‌کند.

این در حالی است که «ریچارد نفیو» از کارشناسان مسائل تحریم‌ها در آمریکا که از او به عنوان معمار شبکه‌ تحریم‌های آمریکا علیه ایران یاد می‌شود تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه ایران را مورد تمسخر قرار داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.