• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
20

“برکینگ بد” ایرانی بر آنتن شبکه یک سیما

  • کد خبر : 6145
  • 01 اکتبر 2019 - 12:59

سریال ترور خاموش ساخته احمد معظمی است که از ۲۳ شهریور ماه از شبکه یک سیما در حال پخش است.

فیلنامه این سریال به قلم حسین تراب‌نژاد به همراه هومان فاضل بوده و موضوع یکی از حساس‌ترین پرونده‌های امنیتی کشور در زمینه قاچاق مواد مخدر و انسان را یدک میکشد.

سریال ترور خاموش روایتگر اعتیاد در قالب معماهای پیچیده است. شاید موضوع مواد مخدر در تلویزیون ایران، چندان جدید نباشد. اما این سریال با در بر داشتن داستانی واقعی، از پوسته کلیشه خارج شده و سطح جدیدی از جذابیت را به سریالی با موضوع اعتیاد، بخشیده است.

از شباهت های این سریال با سریال محبوب و پرطرفدار برکینگ بد، در به کارگیری شخصیت استاد شیمی و برپایی آشپزخانه برای تولید مواد مخدر است.

هادی نوری بازیگر سریال ترور خاموش درخصوص شباهت فیلمنامه با سریال معروف برکینگ بد گفت: قبول دارم این مجموعه تلویزیونی شباهت هایی به داستان سریال برکینگ بد دارد. مخاطب در هر دو سریال یک استاد شیمی را می بیند که با تکیه بر دانش و علمش آشپزخانه مواد مخدر را اداره می کند اما در اصل باید گفت ترور خاموش در درام و کلیت ماجرا با این سریال کلی تفاوت دارد.

وی ادامه داد: مخاطب در سریال ترور خاموش شاهد رقابت بین دو باند است. شاهد داستان زندگی شخصیت هایی است که هر کدام به نوبه ای درگیر مشکلات و آسیب های اجتماعی و حتی این باند ها هستند. در صورتی که در برکینگ بد بیشتر تمرکز روی زندگی یک معلم شیمی بود که سرطان می گیرد و به سمت تولید مواد مخدر می رود.

ژانر پلیسی و معمایی در تمام دنیا، ژانری محبوب است و نویسندگان سریال ترور خاموش با نفوذ به یک پرونده فوق امنیتی و منتشر نشده، به زیبایی این ژانر را به نمایش گذاشته اند.

سریال ترور خاموش در ۳۱ قسمت ساخته شده است و باید منتظر ماند و دید که چگونه در روند داستان، مخاطب را با لایه های مختلف موضوع واقعی اعتیاد و مواد مخدر آشنا می کند.

سعید راد، پریوش نظریه، پرویز فلاحی‌پور، ستاره اسکندری، رضا مولایی، جلال فاطمی، حمید عطایی، امیرمحمد زند، شایسته ایرانی، سامیه لک، مهدخت مولایی، مریم بوبانی، صفا آقاجانی، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، حمید شریف‌زاده، سمیرا حسینی، سپیده خداوردی، آوا دارویت و هادی نوری در سریال ترور خاموش به ایفای نقش پرداخته اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=6145

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.