• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14

چرا کپی بسیار روشن یا تیره است

  • کد خبر : 6218
  • 12 اکتبر 2019 - 11:59

از مشکلاتی که کاربران دستگاه کپی با آن رو به رو هستند تغییر رنگ در نسخه های مختلف کپی است. این مشکل که در اغلب دستگاه های کپی ممکن است رخ دهد به دلیل نا متعادل بودن کنترل های چگالی بر روی دستگاه کپی است. در این زمان شما تنظیم مجدد دستگاه مشکل کپی بسیار روشن یا تیره را حل خواهید کرد.
این تغییر چگالی به دلایل مختلف می تواند اتفاق بیافتد ممکن است شما به صورت دستی تنظیمات دستگاه را تغییر داده باشد و باعث روشن یا تیره شدن بیش از حد برگه های چاپ شده باشید. در این صورت شما با بازنشانی سطح چگالی مشکل را حل خواهید کرد. در صورتی که مشکل از تغییر تنظیمات به صورت دستی نباشد باید به وجود اشکال در قطعات دستگاه شک کرد. یکی از این قطعات درام است. این اشکال به پایان عمر درام دستگاه شما اشاره دارد. اگر مشکل از درام نباشد تونر دستگاه را بررسی کنید. جنس بد تونر و عدم سازگاری آن با دستگاه شما می تواند این مشکل را ایجاد کند. بنابراین با جایگزینی تونر سالم و سازگار با دستگاه مشکل را از بین ببرید.
عیب یابی و تعمیر دستگاه کپی از مواردی است که به تخصص خاصی نیازمند است. در صورت بروز هرگونه مشکل عیب یابی دستگاه از موارد بسیار مهمی است. اگر این مرحله به درستی اجرا نشود علاوه بر این که سلامت دستگاه شما بازنخواهد گشت، مشکل بدتر نیز خواهد شد. بنابراین مراجعه به مرکزی که دارای متخصصین خبره تعمیر دستگاه کپی باشد بسیار ضرروری است. نمایندگی رسمی کپی شارپ با داشتن سالها سابقه در زمینه تعمیرات ماشین های اداری مشکل شما را در کمترین زمان حل خواهد کرد. این مرکز با دارا بودن پیشرفته ترین و مجهز ترین کارگاه های تعمیر کپی شارپ تضمین کننده بازگشت سلامت دستگاه شما خواهد بود.

بررسی دلایل کپی بسیار روشن یا تیره و راه حل آن ها

  • اگر در زمینه کپی بسیار روشن یا تیره دچار مشکل شدید در ابتدا تغییرات تنظیمات دستگاه را بررسی کنید. تغییر تنظیمات دستگاه می تواند باعث برهم زدن تعادل و تناسب را در برگه کپی شود. که نتیجه آن کپی نا مرغوب خواهد بود. بنابراین در اولین گام تنظیمات دستگاه را بررسی کنید.
  • عدم توازن تراکم یا چگالی در دستگاه کپی باعث چاپ صفحات، بسیار تیره یا بسیار روشن شوند. برای رفع این مشکل با تنظیم دوباره ی سطوح تراکم مشکل را حل کنید. این روش یک راه حل مناسب برای مشکل کپی بسیار روشن یا تیره است.
  • اگر تراکم بسیار اندک باشد و این موضوع باعث شود، تصویر بسیار روشن شود. تغییر تراکم به صورت دستی مشکل را حل خواهد کرد. شما می توانید با تغییر تراکم چاپ را تیره تر کنید. همچنین استفاده از گزینه تنظیم تراکم خودکار می تواند به شما کمک کند.
  • در صورت تراکم بالا برگه های چاپ شده دارای تصویر بسیار تیره هستند. با تغییر تراکم چاپ و کمتر کردن مقدار آن کپی را روشن تر کنید. شما با انتخاب حالت خودکار نیز می توانید مشکل را حل کنید.
  • اگر مشکل به تغییر تنظیمات مرتبط نبود عملکرد قطعات دستگاه را بررسی کنید. از قطعاتی که اشکال در آن می تواند باعث کپی بسیار روشن یا تیره شود درام است. پایان عمر درام دستگاه باعث افت کیفیت چاپ و تغییر رنگ کپی می شود. در صورت بروز این مشکل درام دستگاه را جایگزین کنید.
  • دیگر قطعاتی که تغییر رنگ کپی را به دنبال دارد تونر است. تمام شدن تونر، استفاده از تونر بی کیفیت و نامرغوب این گونه مشکلات را در پی دارد. شما باید در انتخاب تونر نهایت دقت را داشته باشد. تونری که با دستگاه شما سازگاری نداشته باشد، ایراد در رنگ کپی را در پی خواهد داشت. با جایگزینی این قطعه مشکل حل خواهد شد.
چرا کپی بسیار روشن یا تیره است

تعمیر دستگاه کپی در محل

در صورت اشکل در عملکرد دستگاه کپی، به علت وزن بالای این دستگاه جابجایی آن بسیار سخت خواهد بود. نمایندگی تعمیر تخصصی دستگاه کپی شارپ با دارا بودن متخصصین خبره، تعمیر انواع دستگاه کپی مشکل شما را در کمترین زمان حل خواهد کرد. کافی است با تماس با مرکز تخصصی تعمیر دستگاه کپی درخواست تعمیر در محل را ثبت کرده تا کارشناسان ما در کمترین زمان در محل حضور پیدا کنند.

اگر دستگاه کپی شما با مشکل کپی بسیار روشن یا تیره مواجه شده است و نتوانستید با اقدامات گفته شده مشکل را حل کنید تعمیرکاران خبره نمایندگی تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ با حضور در محل و عیب یابی تخصصی مشکل را حل خواهند کرد. به این نکته توجه داشته باشد که کلیه خدمات در نمایندگی تعمیر دستگاه کپی شارپ شامل گارانتی است. از این رو با سپردن دستگاه کپی خود به این مرکز شاهد بازگشت کارایی این دستگاه باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=6218

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.