• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

کیانوش رستمی، خداحافظی با توکیو

  • کد خبر : 7171
  • 25 اکتبر 2019 - 11:38

فدراسیون جهانی برای حضور رستمی در مسابقات جهانی سوئیس امتیازی قائل نمی شود

بعد از ناکامی کیانوش رستمی در مسابقات جهانی پاتایا، اعلام کرد میخواهد شانس خود را در مسابقات جهانی سوئیس امتحان کند. این مسابقات با درجه سیلور برگزار می شود.

رستمی که در مسابقات جهانی از کسب عنوان ناکام بود،برای حضور در المپیک نیاز به حضور در مسابقات گزینشی داشت.از همین رو قصد شرکت در مسابقات جهانی سوئیس  را داشت.اما نمیدانست که مهلت ثبت نام در این مسابقات به پایان رسیده.

اینگونه بود که  او به سراغ تاماش آیان فدراسیون جهانی رفت و از او درخواست  مجوز حضور در مسابقات سوئیس را  او کرد. ایان که میدانست این خواسته رستمی عملی نیست به او مجوز لفظی حضور در این مسابقات را داد.

همین موافقت لفظی اهرمی شد به دست رستمی، برای فشار به فدراسیون، تا انها با درخواست وی برای حضور در مسابفات جهانی موافقت کنند.

اما علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری که از قوانین و مناسبات حاکم به وزنه برداری جهان به خوبی آگاه بود، بارها تاکید کرد که کیانوش رستمی دیگر  هیچ شانسی برای حضور در این مسابقات ندارد و به رستمی عنوان کرد که دل به موافقت لفظی  آیان نبندد اما رستمی دوباره همان مسیری را انتخاب کرد که پیش از بارها و بارها در آن رفته و در آن مغموم شده بود.

  اصرارهای او سبب شد تا فدراسیون وزنه برداری برای دلخوشی کیانوش  رستمی یک بار دیگر شانس خود را امتحان کند و با نامه نگاری از طریق کمیته ملی المپیک خواستار حضور خارج برنامه او  در  مسابقات  جهانی سوئیس  شود،نامه ای که پاسخش از ابتدا مشخص بود؛ یک نه قاطع!

با این حال رستمی باز هم راضی  نشد واز رئیس فدراسیون خواست تحت هر شرایطی زمینه سفر او به سوئیس را مهیا کند. سفری بی نتیجه که هیچ عایدی نداشت. بهانه او قول آبکی آیان به وی بود و در نهایت علی مرادی برای اینکه غرور و شخصیت قهرمان از وزنه برداری بیشتر از این خرد نشود، با این سفر بی نتیجه موافقت کرد.

اما آدامفی مدیر اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری در فاصله ۲۴ ساعت مانده به این رقابتها تاکید کرد، کیانوش رستمی هیچ شانسی برای حضور در مسابقات جهانی سوئیس  ندارد و به رغم حضور در این رقابتها هیچ امتیازی برای او در نظر گرفته نخواهد شد.

بدین ترتیب مشخص شد که قول آیان به وی  لفظی بوده و کیانوش  رستمی شانسی برای حضور در رقابتهای المپیک  ۲۰۲۰ توکیو ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.