• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

کشته شدن ابوبکر البغدادی در سوریه

  • کد خبر : 7305
  • 27 اکتبر 2019 - 14:09

شبکه( سی ان ان) به نقل از یک منبع نظامی امریکا اعلام کرد که ( سیا ) در کشته شدن ابوبکر البغدادی  در سوریه نقش داشته و محل حضور وی را در اختیار پنتاگون  قرار داده.

به گزارش خبرگزاری فارس،  به نقل از نشریه «نیوزویک» بامداد امروز (یکشنبه) طی اظهار یک مقام نظامی آمریکایی در پی عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش این کشور در استان «ادلب» سوریه خبر از کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی «داعش» می دهند.

نیوزویک به نقل از منابع اگاه نوشته است که تیمی از نیروهای ویژه ارتش آمریکا روز شنبه و بعد از دریافت اطلاعات محل حضور البغدادی، این عملیات را انجام داده‌اند. بنا بر این گزارش، محلی که هدف این حمله قرار گرفته، از مدتی پیش تحت نظر قرار داشته است.

در تشریح جزییات عملیات کشته شدن ابوبکر البغدادی به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون  امده است که پس از ورود نیروهای آمریکایی به محل استقرار وی،درگیری مختصری اتفاق افتاده و سپس البغدادی با منفجر کردن جلیقه انفجاری‌اش، اقدام به خودکشی کرده است. گفتنی است، هنگام این عملیات خانواده البغدادی نیز در محل حضور داشته‌اند و تصور می‌شود که دو همسر سرکرده داعش هم بر اثر انفجار کشته شده‌اند.

این گزارش ساعتی پس از آن منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: «همین  الان چیز بزرگی اتفاق افتاد.»

طبق اعلام کاخ سفید، ترامپ امروز ۴:۳۰ عصر به وقت تهران «بیانیه‌ای مهم» صادر خواهد کرد که البته هنوز در مورد موضوع این بیانیه جزئیاتی منتشر نشده است.

گفتنی است وزیر دفاع آمریکا هم دقایقی بعد از ترامپ، در یک نشست خبری در مورد سیاست آمریکا در قبال سوریه حضور پیدا  می کند.

طبق گزارش منابع محلی وتایید نشده ۶تا ۸ بالگرد امریکایی در پایان روز شنبه در نزدیکی شهر باریشا در شمال ادلب در عملیات نظامی مشترک شرکت داشته اند.

 کارشناسان در حال بررسی دی‌ان‌ای وی  هستند تا  کشته شدن ابوبکر البغدادی در سوریه را  تایید کنند

کشته شدن ابوبکر االبغدادی در ادلب
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.