• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت در گذشت آیت الله سید جعفر مرتضی

  • کد خبر : 7363
  • 28 اکتبر 2019 - 13:42

پیام تسلیت رهبر انقلاب  به مناسبت درگذشت آقای سید جعفر مرتضی

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت آقای سید جعفر مرتضی عالم خدمتگزار و پر تلاش در لبنان را با تأسف دریافت کردم. این عالم بزرگوار با تألیفات وزین و پر حجم و محققانه‌ی خود در تاریخ صدر اسلام که از نگارشی شیوا و قلمی قدرتمند برخوردار است، خدمت بزرگی به دنیای اسلام تقدیم کرده و نیاز فرهنگی مهمّی را برآورده ساخته است. اینجانب به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان و به جامعه‌ی علمی لبنان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی و حشر با اجداد طاهرین را برای وی مسألت مینمایم.

درگذشت آقای سید جعفر مرتضی یک خلاء برزگ در دنیای اسلام

دوران زندگی مرحوم مرتضی، مملو از تلاش‌ها و رنج‌های بسیار در راه تحقیقات تاریخی و اعتقادی تشیع بود دانشمندی که تجربه کاملاً تازه‌ای را در زمینه تاریخ اسلام در حوزه قم بنیان گذاشت و آثار بی‌شمارش همواره مورد استفاده استادان، نویسندگان و دانش‌پژوهان بوده است. نکته جالب در مورد آثار وی این است که نوشته‌های او، توسط ویراستاران ویرایش نشده و قلم کتاب، قلم خودش است. بسیاری از کتب و مصاحبه‌ها و مقالات وی به فارسی ترجمه شده است. مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، بسیاری از این آثار را در یک مجموعه مستقل به صورت لوح فشرده منتشر کرده است. متن این آثار در این لوح، هوشمند بوده و امکان تحقیق و جستجو برای محققان در آن هست. بیش از ۵۰ عنوان کتاب از سید جعفر مرتضی عاملی در دسترس محققان است.

نام علامه سید جعفر مرتضی جبل عاملی با تاریخ اسلام در سه چهار دهه گذشته پیوند خورده است.

درگذشت استاد سید جعفر مرتضی

 از آثار ان علامه  فقید  میتوان: کتاب زندگی سیاسی امام رضا (ع)، کتاب الصحیح من سیره النبی الاعظم (ص)، سیره امام علی (ع)، سیره امام حسین (ع)،  امام حسن(ع) مأساه الزهرا علیها السلام ، الحسین (ع ) فی الحدیث و التاریخ، الحیاه السیاسیه للامام الرضا (ع) دراسات و بحوث فی التاریخ الاسلام نام برد.

علامه استاد سید جعفر مرتضی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.