• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

وزیر اول اسکاتلند از استقلال حرف می زند

  • کد خبر : 7745
  • 03 نوامبر 2019 - 14:48

وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد: استقلال اسکاتلند نزدیک است

به نقل  روزنامه ایندیپندنت، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند علام  کرد : استقلال اسکاتلند نزدیک است این گفته در شرایطی مطرح می‌شود که جرمی کوربین، رهبر حزب کاگر تاکید دارد برگزاری یک رفراندوم جدید استقلال “ضروری یا مناسب” نیست.

استورجن پیش از این مراسم، انتخابات آتی را “مهمترین تحول برای اسکاتلند در تاریخ مدرن” توصیف کرد. او گفت: خیلی چیزها در مسیرمان قرار دارد؛ مردم کاملا از هرج و مرج در وست‌مینستر نگرانند. اما مردم در تجمع امروز با هر پیشینه‌ای حضور دارند تا خواستار آینده‌ای بهتر برای اسکاتلند شوند.

استقلال اسکاتلند نزدیک است

 بیش از هر لحظه دیگری استقلال اسکاتلند نزدیک است

رهبر حزب ملی اسکاتلندی (SNP) تاکید کرد: یک اسکاتلند مستقل نزدیکتر از هر زمان دیگری است. چنین اسکاتلندی در فاصله‌ای نزدیک به ما و در دسترس ما قرار دارد. آنچه اکنون نیاز است، یک پیروزی دوباره قاطع برای اس‌ان‌پی است تا ما را به هدفمان نزدیکتر کند؛ پس در انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) به اس‌ان‌پی رای بدهید تا حق تصمیم‌گیری اسکاتلند را تضمین کنید.

در همین حال وزیر اول اسکاتلند گفت:برگزیت باعث تقویت مبارزه برای استقلال اسکاتلند شد وبدون شک مردم اسکاتلند در زمان مناسب استقلال را انتخاب خواهند کرد.همچنین ۶۲ درصد این مردم در همه‌پرسی برگزیت در سال ۲۰۱۷ به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند. پس از این همه‌پرسی استقلال طلبان اسکاتلندی خواستار برگزاری یک رفراندوم دوم برای جدایی از بریتانیا شدند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حمایت از جدایی‌طلبان به ۵۰ درصد افزایش یافته که ۵ درصد از سال گذشته بیشتر است.

گفتنی است اسکاتلند در سال میلادی ۲۰۱۴ نیز همه‌پرسی را با همین موضوع برگزار کرد حال آنکه تنها ۴۵ درصد از مردم منطقه با جدایی از انگلیس موافقت کردند.لازم به ذکر است ۵۵ درصد مردم اسکاتلند در همه‌پرسی استقلال در سال ۲۰۱۴ به ادامه حضور در پادشاهی متحده بریتانیا رای دادند. نگرانی ها مبنی بر اینکه جدایی اسکاتلند از انگلستان باعث خروج آن از اتحادیه اروپا نیز خواهد بود، بر این نتایج تاثیرگذار بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.