• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

ارامش به عراق بازگشته است

  • کد خبر : 7780
  • 04 نوامبر 2019 - 10:32

بازگشت آرامش به عراق پس از حمله مهاجمان ناشناس به کنسولگری ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم : سرکنسول ایران در کربلا از بازگشت آرامش به عراق و مناطق اطراف کنسولگری خبر داد.

در همین حال ، به گزارش العالم، نیروهای ضداغتشاش پلیس عراق، گروه ناشناسی را که کنسولگری ایران در کربلای معلی را محاصره کرده بود، متفرق کردند.همچنین خبرنگار العالم تأکید کرد که مهاجمان به کنسولگری ایران، نماینده معترضان عراقی نیستند و به‌زودی هویت واقعی آنان منتشر خواهد شد.

به گفته منابع خبری، طی روزهای گذشته برخی از اعضای گروه های منحرف و نفوذی به دنبال هدایت مردم به سمت کنسولگری ایران بودند که مردم از آن ها تبعیت نکردند. قابل ذکر است که نیروهای امنیتی کربلا در کنار کنسولگری مستقر شدند. فرمانده پلیس کربلا اعلام کرد که با معترضان صحبت شده و این اشخاص از اطراف کنسولگری متفرق شده اند.

 العالم گزارش داد که برای چندمین شب متوالی دهها نفر تحت عنوان معترض و تظاهرکننده، پشت خط اول دیوار امنیتی پل سنک بغداد حدفاصل منطقه تجمع معترضان در غرب دجله با شرق آن که منطقه سبز و چند مرکز دولتی و سفارتخانه خارجی از جمله سفارت ایران در آن واقع است، جمع شده برای عبور از آن تلاش کردند.

بازگشت آرامش به عراق پس از اتفاقات شب گذشته

تجمع کنندگان با وجود توصیه شخصیت‌ها و رهبران سیاسی و دینی عراق به‌ویژه مرجعیت عالی مبنی بر حفظ ابعاد مسالمت‌آمیز اعتراضات، شب گذشته به آتش زدن لاستیک زیر پایه‌های پل سنک و ابتدای ورودی آن مبادرت کردند.

این افراد همزمان نیز با پرتاب انواع ترقه و اشیاء محترقه به نیروهای امنیتی فشار می‌آورند از محل عقب‌نشینی کنند تا با انداختن دیوارهای بتنی بتوانند راه خود را برای رفتن به آن سمت پل باز کنند.

همچنین شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش گردان‌های اهل الحق تصریح کرد : که موساد اسرائیل ایستگاهی در استان سلیمانیه در شمال عراق برای هدایت و تشدید ناآرامی‌ها دارد.

در ادامه تلاش نیروهای امنیتی برای مهار ناآرامی‌های شب گذشته عراق، مأموران نیروی حفظ نظم ویژه کنترل تظاهرات هر از گاهی با شلیک گاز اشک‌آور یا گلوله‌های صوتی و دودزا، تجمع کنندگان را پراکنده کردند که کشمکش میان دو طرف ادامه داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.