• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14

اذری جهرمی: امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است

  • کد خبر : 7788
  • 04 نوامبر 2019 - 11:16

 کلاهبرداری شرکت‌ های ارزش افزوده را گزارش دهید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد، مردم با استفاده از کد دستوری #۶*۸۰۰* می‌ توانند مشاهده کنند شرکت‌ های ارزش افزوده در این چند سال، چه مبلغی از آن‌ها کسب کرده‌اند.

کلاهبرداری شرکت‌ های ارزش افزوده  از مردم در تمام این سال ها

 محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد:

امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است! پول‌هایی که برای کلاهبرداری شرکت‌ های ارزش افزوده در این چند سال از شما کسب شده را با #۶*۸۰۰* می‌ توانید ببینید.شکایتی هم داشتید لطفا از طریق پیامک به ۸۰۰۷ بفرستید. کاملا رایگان! برای خانواده نیز انجام دهید کمکم کنید حقتون رو بگیرم.

اما این شرکت ها چگونه از قربانیان دزدی می کنند؟

پیامک‌های ارزش افزوده یا VAS از جمله‌ی کلاهبرداری‌های نهان اما پرسودبرخی از شرکت‌هایی است که روزانه مبالغی را از کاربران در ازای ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده دریافت می‌کنند. خیل عظیمی از کاربرانی که به عضویت یکی از سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی درآمده‌اند، به‌صورت خود خواسته عضو چنین سرویس‌هایی نشده‌اند؛ که همین موضوع نشان از به‌کارگیری روش‌های غیرمتعارف برای عضویت کاربران دارد.

برخی از شرکت‌های فاسد و کلاهبردار این عرصه اقدام به ساخت اپلیکیشن‌های مخرب با محتوای زرد، غیراخلاقی و یا گمراه‌کننده می‌کنند و به صورت غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند ، از طریق دسترسی به اطلاعات قربانیان، پیامک فعال‌سازی عضویت در سرویس‌های ارزش افزوده را ارسال می‌کنند و پس از دزدی از اعتبار مشترک، پیامک‌ها را هم حذف می‌کنند تا کاربر اصلاً نفهمد چه اتفاقی افتاده است! یا حتی با تبلیغ‌های گمراه‌کننده‌ای مانند ارسال یک عدد به سرشماره‌ای خاص جهت دریافت اینترنت نامحدود (!) مردم را عضو می‌کنند.

همین موجب یک بازار فاسد با ارزش چندین هزار میلیاردی می‌شود که وضعیت احراز هویت و اثبات رضایت مشترکین در آن مشخص نیست. سازمان تنظیم مقررات هم بارها با تصویب مصوبه‌های مختلف و اعمال ضوابط مختلف سعی کرده تا جلوی این روند را بگیرد اما هر بار شیوه جدیدی برای کلاهبرداری و دزدی از مردم می‌سازند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7788

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.