• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

جزئیات نامه حسن روحانی به پادشاه عربستان

  • کد خبر : 7801
  • 04 نوامبر 2019 - 14:44

سخنگوی دولت از نامه روحانی به پادشاه عربستان گفت 

به گزارش  خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت، ظهر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: این تحریم کاپیتولاسیون جدید برای ما محسوب می شود

ربیعی تصریح کرد: ۱۳ آبان از چند جهت برای ما و برای امروز و نسل آینده اهمیتی تاریخی دارد.

ربیعی گفت: عمده اقدامات اخیر واشنگتن در خروج از توافقات بین المللی از جمله برجام و زیرپا گذاشتن حقوق ملت ها و دولت های جهان ناشی از همین احساس است که تا به امروز ادامه داشته و به طرز حیرت انگیزی دولت آمریکا به خود اجازه می دهد قوانین بین الملل را زیر پا بگذارد و بدترین جنایت ها را علیه ملت ها بدون بیم از پیگرد بین المللی مرتکب شود.

ربیعی اظهار داشت: آمریکا همزمان در آستانه ۱۳ آبان مدعی شده است: “چهلمین سالگرد ۱۳ آبان یادآور رفتار بدخواهانه رژیم ایران است” به واقع چه کسی رفتار بدخواهانه دارد؟ آن که تحریم غذایی و دارویی و محدود سازی حق زندگی و حق معطوف به سلامت شهروندان ایرانی را به یک ابزار جنگی و تروریستی به منظور شوراندن ملت و کشاندن تحریم زدگان به براندازی تبدیل کرده یا آن ملت که به دفاع از حق زندگی و حق صلح مقاومت ملی خود را به پیش می برد؟

وی با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان ۵۷ مرحله نوینی در اعتلای انقلاب اسلامی ما بود، بیان داشت: در چنین روزی رژیم دیکتاتوری شاه با گشودن آتش به روی تظاهرکنندگان که عمدتا دارای ترکیب جوان و دانش آموزی بودند یک بار ماهیت خود را آشکار کرد. در آن ایام، جنبش انقلابی و اسلامی مردم ایران در مرحله پیشرفت خود بخشی از اقشار جامعه را وارد گردونه خود کرد. دانش آموزی شدن ۵۷ به طور نمادین حکایت از فراگیر شدن انقلاب از یکسو، و آینده داری انقلاب از سوی دیگر داشت.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: امروز اسناد تازه منتشر شده آن کودتای ننگین ابعاد جدیدی از آن جنایت تاریخی بر ضد آرمان های مشروطه خواهی ملت ایران را به اثبات می رساند.

وی گفت: کارنامه عملکرد آمریکا در منطقه ما نشان می دهد که آمریکا برای هیچ کشوری دموکراسی نیاورده است. مردم ما دموکراسی در پای صندوق های رای و در جریان یک مبارزه پیگیر علیه یک نظام دیکتاتوری به کف آورده اند. از ۱۳ آبان برای ما چه چیزی مانده است؟ ما باید در هر دوران به این پرسش پاسخ جدید بدهیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما نباید ۱۳ آبان را تبدیل به یک مناسک کنیم. ما نباید برچسب «آمریکایی» را برای طرد و حذف دیگری به کار ببریم که اگر چنین کنیم در حق نسل های جدید جفا کرده ایم و یک خیانت بزرگ برای انتقال تجربه و حافظه تاریخی به نسل جدید کرده ایم.

نامه روحانی به پادشاه عربستان

نامه روحانی به پادشاه عربستان صحت دارد؟

دستیار رییس جمهور در امور اجتماعی خاطر نشان کرد: امروز هم به آن ظرفیت عظیم نیاز داریم و باید در این مسیر ایجاد هم افزایی و همگرایی کنیم نه واگرایی. روز ۱۳ آبان باید به مثابه روز وحدت ملی درمقابله با زورگویی ها و یکجانبه گرایی ها و روز وحدت کلمه همه آحاد جامعه در «نه» گفتن به خواسته های نامشروع آمریکا از ملت ایران باشد و در این مسیر همه ملت ایران و مسئولین با یکدیگر هم قول و هم نظر هستند.

ربیعی در مورد  نامه روحانی به پادشاه عربستان  گفت: بله، رییس جمهور محترم نامه‌هایی ارسال کرده‌اند؛ اساس نامه‌ها صلح و ثبات منطقه بوده است؛ ما معتقدیم دو جانبه‌های متعددی می تواند در منطقه شکل گیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری همسایگان شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.