• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
22

چگونه ارورهای ماشین لباسشویی ال جی را برطرف کنیم ؟

  • کد خبر : 7826
  • 04 نوامبر 2019 - 15:27

ال جی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لوازم خانگی، در زمینه ی تولید انواع لوازم خانگی ، از جمله ظرفشویی ال جی ، تلویزیون ال جی، یخچال ال جی و عرضه ی ماشین لباسشویی ال جی نیز فعالیت داشته و مدل های متنوعی از این دستگاه را تولید و عرضه کرده است. اگر جزء کاربران لباسشویی هستید، احتمالا کدهای خطایی را در نمایشگر آن مشاهده کرده اید.

این کدها نشان دهنده بروز مشکل در یکی از بخش های لباسشویی هستند و باید برطرف شوند. ارورهای عملکردی در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی وجود دارند و نوعی سیستم هشدار دهنده به شمار می روند. اگر شما مفهوم هر کد را بدانید، مسیر راحت تری برای برطرف کردن این ارورها پیش رو خواهید داشت. در مقاله امروز تصمیم داریم شما را با برخی از رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی ال جی و روش های رفع آنها آشنا کنیم.

ارورهای ماشین لباسشویی ال جی

آشنایی با ارورهای ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که اشاره کردیم، ارور یا کد خطا نوعی سیستم هشدار دهنده است که محصولاتی همچون یخچال ال جی، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و … از آن برخوردار هستند. اگرچه ارورها بروز یک یا چند مشکل را به اطلاع می رسانند، اما به شما کمک می کنند که مشکل را زودتر شناسایی کرده و برطرف کنید. در این بخش ضمن اشاره به هر کدام از ارورهای ماشین لباسشویی ال جی، به بررسی مفهوم آنها و نیز روش های برطرف کردن آنها خواهیم پرداخت:

ارور CE

ارور CE یکی از رایج ترین کدهای خطا در لباسشویی lg است که ورود جریان بیش از حد به مدار الکتریکی موتور را هشدار می دهد. چنانچه این کد را در نمایشگر لباسشویی تان مشاهده کردید، دستگاه را به مدت ۱۰ ثانیه از برق بکشید. سپس آن را مجددا راه اندازی کرده و یک چرخه شست و شو را انتخاب کنید.

ارور CD

کد خطای CD هم جزء ارورهای ماشین لباسشویی ال جی است که به خودی خود نشان دهنده بروز مشکل نیست. این کد در واقع نشاه می دهد که چرخه شست و شو به پایان رسیده است. با بیرون آوردن لباسها و یا فشار دادن دکمه ی START/PAUSE ، این ارور برطرف می گردد.

ارور DE

چهارمین مورد از ارورهای لباسشویی ال جی، ارور DE است. اگر درب دستگاه بسته نشده باشد، این کد را در نمایشگر ماشین لباسشویی تان مشاهده خواهید کرد. برای برطرف کردن این ارور، ماشین را خاموش کرده و دکمه START/PAUSE را برای ۵ ثانیه نگه دارید.

ارور CL

یکی دیگر از ارورهایی که کاربران لباسشویی ال جی با آن مواجه می شوند، ارور CL است. این کد به معنای فعال بودن قفل کودک است و برای برطرف کردن آن باید کلید قفل کودک را به مدت چند ثانیه نگه دارید. قفل کودک در برخی مدل های تلویزیون ال جی هم وجود دارد و با فعال کردن آن، بسیاری از قابلیت ها برای کودکان محدود خواهد شد.

ارور IE

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی ال جی ، ارور IE است که عدم توانایی دستگاه در نگه داشتن آب را نشان می دهد. بسته بودن شیر آب و پیچ خوردن شلنگ ورودی منجر به بروز این مشکل می شود. انسداد فیلتر ورودی و سوپاپ ورودی آب گرم و سرد نیز در بروز این مشکل موثر هستند. بدیهی است که با برطرف کردن این موارد، ارور مربوطه نیز برطرف می گردد.

ارور FE

خطای FE به این معناست که ماشین لباسشویی ال جی شما بیش از حد پر شده است. البته این مشکل به دلیل وجود یک نقص در شیر آب به وجود می آید. تعمیر و تعویض شیر به برطرف شدن این مشکل کمک خواهد کرد.

رفع ارورهای لباسشویی ال جی

یکی از رایج ترین سوال های کاربران ماشین لباسشویی در خصوص رفع ارورهای این دستگاه است. مواردی مثل باز بودن درب، پیچ خوردگی لوله ها و …به سادگی برطرف می شوند. کافی است مفهوم ارور را بدانید و خیلی راحت مشکل را حل کنید. اما اگر قطعات داخلی یا برد و مدارها ایراد داشته باشند، احتمالا شما مهارت کافی برای تعمیر آنها را ندارید. در این شرایط باید برای رفع ارورهای ماشین لباسشویی ال جی از تعمیرکاران این حوزه کمک بگیرید. تکنسین اول بخش های مرتبط را بررسی می کند تا شدت آسیب دیدگی را تعیین کند. سپس قطعاتی که معیوب شده اند، تعمیر یا تعویض شده و به این ترتیب، ارور مد نظر نیز برطرف خواهد شد. گفتنی است نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران با برخورداری از سالها سابقه در زمینه تعمیر موبایل ال جی، تعمیر لوازم خانگی و سایر تولیدات این برند، خدمات درخوری را پیرامون رفع ارورهای لباسشویی به کاربران ارائه می دهد. همکاران ما ضمن بررسی دقیق ماشین لباسشویی و بخش های مختلف آن، کلیه کدهای خطا را به بهترین شکل برطرف می نمایند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7826

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.