• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

وزیر کشاورزی کارت زرد گرفت

  • کد خبر : 7884
  • 05 نوامبر 2019 - 11:35

کارت زرد حجتی از مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به سوال احمد مرادی نماینده بندرعباس قانع نشدند.

از ۱۹۴ نماینده حاضر در پارلمان فقط ۴۰ نماینده از پاسخ های وزیر جهادکشاورزی قانع شدند. ضمن اینکه ۱۱۹ نماینده هم از این پاسخ ها قانع نشده و ۳ رای نیز ممتنع بود.

 علت کارت زرد حجتی از مجلس

سوال مرادی نماینده بندرعباس درباره علت اعطای مجوز صید به صورت صنعتی به کشتی هایی با مالکیت چین در آب های خلیج فارس و عمان بود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس توافقی که انجام شده، قرار بر این است که محصولات شیلاتی خود به ویژه میگو را به چین صادر کنیم که بخشی از آن انجام شده؛ به گونه‌ای که حدود ۲۰ کانتینر از محصولات ما به چین صادر شده است.

وی افزود:صیدی که در دریای عمان وجود دارد، صید فانوس‌ ماهی‌ها است که ظرفیت مناسبی است و تبدیل به پودر ماهی می‌شود و پودر ماهی در بحث آبزی‌پروری بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در کارگروهی که تشکیل شده است مشخص شد کشتی‌ها یا باید مالکیت ایرانی داشته باشند و یا اجاره به شرط تملیک باشند که این موضوع در مورد کشتی‌ها مشخص شد، برخی مجوزهای داده شده لغو شده است.

وزیر کشاورزی تأکید کرد: حدود ۹۰ کشور در دریای عمان مجوز دارند و مالکیت ایرانی دارند البته صید این ماهی به تخصص نیاز دارد که در گذشته حدود ۵۰۰ نفر از افراد خارجی به عنوان خدمه کشتی‌ها حضور داشتند که الان به صد نفر تقلیل یافته‌اند.

وی گفت: نیروی انتظامی و سازمان بنادر فاصله کشتی‌ها از ساحل و بقیه موارد را کنترل می‌کنند، حدود ۱۲ کشتی متخلف هم شناسایی شده‌اند و مجوز آنها لغو شده است.

وی در پایان گفت: در ارتباط با آبزیان و مسائل صید و صیادی در داخل دریاها در چارچوبی که مراکز توصیه می‌کنند، عمل می‌کنیم. سازمان‌های بین‌المللی هم ناظر هستند و تحت نظر پروتکل‌ها عمل می‌کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.