• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

حضور معاون اول رئیس جمهور در مناطق زلزله زده

  • کد خبر : 8407
  • 13 نوامبر 2019 - 19:01

حضور جهانگیری در مناطق زلزله زده و بازدید از این مناطق

معاون اول رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده این استان، با حضور در برخی روستاهای آسیب دیده شهرستانهای سراب و میانه، از نزدیک در جریان میزان خسارات و روند رسیدگی و کمک رسانی به مردم زلزله‌زده قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با وجود همه محدودیت ها و مشکلات ایران از توانمندی خوبی در مواجهه با این گونه حوادث برخوردار است به گونه ای که می تواند آن را به عنوان دانش و تجربه‌ای موفق به دنیا ارائه دهد. جهانگیری خاطر نشان کرد: آوار برداری و کمک رسانی نیز در ظرف مدت کوتاهی به بهترین نحو ممکن به انجام رسید. جهانگیری  افزود: یکشنبه صبح یعنی دو روز پس از وقوع زلزله هیئت دولت مصوبه ای را در خصوص کمک رسانی به مناطق زلزله زده به تصویب رساند و پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین اعتبار انجام داد.

حضور جهانگیری در مناطق زلزله زده

حضور جهانگیری در مناطق زلزله زده ، اعطای وام به زلزله زدگان

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: نیروهای مسلح،‌ ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، ستاد بحران، مدیران استانی و نمایندگان مردم همه و همه در صحنه حضور داشتند و اگر هم اختلاف نظری وجود داشته باشد، در زمان حوادث همه به صورت یک دل و هماهنگ به دنبال کمک به مردم و کاهش آلام آسیب دیدگان هستند. وی عنوان کرد: اطمینان داشته باشید که دولت راهکارها و روش‌هایی را به کار خواهد گرفت تا هیچ دغدغه ای برای آغاز فصل سرما وجود نداشته باشد.

جهانگیری ادامه داد: دولت برای اسکان مردم زلزله زده برنامه‌ریزی‌های دقیقی دارد و یکی از راهکارها این است که مردم می‌توانند در نزدیک‌ترین منطقه مسکونی خود با هزینه دولت واحدی را برای اسکان کوتاه مدت اجاره کنند و دولت مسئولیت هزینه و اعتبارات آن را پذیرفته است. معاون اول رئیس جمهور افزود: اگر هم افرادی بخواهند در منطقه مسکونی خود حضور داشته باشند، بنیاد مسکن واحدهایی را به صورت ضربتی ظرف دو سه روز مستقر خواهد کرد تا این افراد بتوانند در این واحدها اسکان پیدا کنند.

 با حضور جهانگیری در مناطق زلزله زده وی از اعطای وام معیشتی و تسهیلات ارزان قیمت به آسیب دیدگان زلزله خبر داد و گفت: برای دوره ساخت و ساز و بازسازی نیز دولت رقمی را به عنوان بلاعوض و رقمی را نیز به عنوان تسهیلات به مردم آسیب دیده در مناطق زلزله زده پرداخت می کند و هر یک از نهادها نیز آمادگی خود را برای کمک اعلام کرده اند که به عنوان نمونه بنیاد مسکن متعهد شده که سیمان مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار قرار دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=8407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.