• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

دولت اردوغان موج تازه ای از دستگیری ها را آغاز کرد

  • کد خبر : 8803
  • 26 نوامبر 2019 - 14:49

بازداشت ۱۶۸ نفر در ترکیه توسط  دولت این کشور

مقامات ترکیه امروز (سه‌شنبه) دستور بازداشت ۱۶۸ نفر را از جمله پرسنل نظامی این کشور را به ظن داشتن ارتباط با شبکه‌ای که آنکارا معتقد است، کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه را سازماندهی کرده‌اند، صادر کرد.  به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان کودتای نافرجام ترکیه که حدود ۲۵۰ نفر در آن کشته شدند، آنکارا به سرکوب و مقابله با پیروان «فتح‌الله گولن» چهره مخالف «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پرداخته که هم‌اکنون در تبعید در آمریکا به سرمی‌برد و بنا به اعتقاد دولت آنکارا، پشت پرده کودتای ۲۰۱۶ بوده است.

دفتر دادستانی استانبول اعلام کرد که دستور بازداشت دو غیرنظامی و ۵۲ نظامی از جمله دو سرهنگ بازنشسته و دو سرهنگ فعلی و دو سرگرد سابق را که از ارتش اخراج شده بودند، صادر کرده است که طبق این گزارش، بیش از نیمی از این افراد، اوایل صبح امروز بازداشت شدند. پلیس نیز استانبول اعلام کرده که ۱۵ نفر از ۲۷ نفری که دادستان‌های ترکیه در تحقیقات جداگانه برایشان حکم بازداشت صادر کرده‌اند، به ظن استفاده از اپلیکیشن رمز‌نگاری شده پیام‌رسان «بای‌لاک» که شبکه گولن از آن استفاده می‌کند، بازداشت شده‌اند.

بازداشت 168 نفر در ترکیه

بازداشت ۱۶۸ نفر در ترکیه ، این افراد به ظن ارتباط با کودتا بازداشت شدند

طبق این  گزارش در استان مرکزی «کونیا» پیش از بازداشت ۱۶۸ نفر در ترکیه، دادستان‌ها حکم بازداشت ۵۰ نفر دیگر  را صادر کرده‌اند. خبرگزاری آناتولی نیز گزارش کرد که دادستان‌های آنکارا دستور بازداشت ۳۶ سرباز و یک غیرنظامی را صادر کردند. گولن از سال ۱۹۹۹ تاکنون در «پنسیلوانیا» به سرمی‌برد و هرگونه مداخله در کودتای ترکیه را رد کرده است. دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون،  ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از ۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=8803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.