• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

خداحافظی با تلویزیون نوستالژیک پاناسونیک تا سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 9180
  • 01 دسامبر 2019 - 10:56

اخیرا خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر خداحافظی با تلویزیون پاناسونیک در سال ۲۰۲۱ زیرا رقابت در بین سازندگان تلویزیون به جایی رسیده است که می‌تواند حتی برای برخی از برندهای قدیمی و سرشناس هم گران تمام شود. حذف نام «پاناسونیک» نیز این بازار نگران کننده و در عین حال عجیب به نظر می‌رسد؛ آیا زمان خداحافظی با این برند نوستالژیک تلویزیون فرا رسیده است؟

خداحافظی با تلویزیون پاناسونیک

جنگ اصلی در بین تولید کنندگان تلویزیون مابین دو کشور کره جنوبی و چین در جریان است. برندهای ژاپنی نظیر شارپ، پاناسونیک و سونی که روزی حرف اول را در این بازار می‌زدند، اینک در رتبه‌های بعدی پس از کره جنوبی و چین ایستاده و حال احتمال حذف برخی از آنها وجود دارد. در حال حاضر کمپانی Samsung در ۱۲ سال گذشته به عنوان پرفروش‌ترین برند تلویزیون در جهان شناخته شده و شرکت‌های LG و TCL نیز در رتبه‌های بعد از آن قرار گرفته‌اند.

خداحافظی با تلویزیون پاناسونیک در سال ۲۰۲۱

افزایش رقابت در دنیای تلویزیون‌های LCD، می‌تواند منجر به حذف برخی رقبا شود؛ ورود سازندگان جدید چینی و افزایش گستره آنها به نقاط مختلف جهان، قیمت رقابتی در کنار عملکرد خوب، استفاده از سخت افزارهای سطح بالا در زمینه هوشمند سازی، تقویت رابط‌های کاربری و سیستم عامل و… از جمله مواردی هستند که کار را برای کمپانی‌هایی نظیر پاناسونیک دشوار می‌کنند. این شرکت ژاپنی صاحب نام که زمانی از جمله تنها و برترین سازندگان تلویزیون در جهان بود، از کناره گیری خود در این بازار صحبت می‌کند.

طبق آخرین اطلاعات دریافتی، شرکت پاناسونیک قصد دارد تا تولید تلویزیون‌های LCD را تنها تا سال ۲۰۲۱ ادامه داده و پس از آن از این بازار خارج شود. پاناسونیک که در سال‌های اخیر از رقبای خود عقب مانده و تمام تمرکز خود را بر پرچمداران OLED قرار داده است، در سال ۲۰۲۱ به طور کامل با بازار تلویزیون‌های LCD خداحافظی خواهد کرد. با این وجود این شرکت تولید تلویزیون‌های OLED را ادامه داده و با انجمن OLED کشور ژاپن (JOLED) نیز همکاری خواهد کرد.

آیا پاناسونیک در سال‌های اخیر در حال برنامه ریزی به منظور خروج از بازار تلویزیون‌های LCD بوده است؟ احتمالاً پاسخ بله است! این شرکت در گذشته توسعه و استفاده از سیستم عامل تلویزیونی FireFox TV را متوقف کرد. استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی در خطوط تولید، عدم ارائه ویژگی‌های اختصاصی، عدم پشتیبانی از سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند و نبود برنامه ریزی با هدف بهبود وضعیت، همگی از جمله عواملی بودند که نشان دهنده تنزل جایگاه این برند قدیمی در بازار تلویزیون‌ها بودند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=9180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.