• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

منشاء بوی بد تهران از کجاست؟

  • کد خبر : 9348
  • 03 دسامبر 2019 - 11:23

محسن هاشمی رئیس شورای  شهر تهران امروز در جمع خبرنگاران در خصوص بوی نامطبوع در تهران گفت: استاندار حرف آخر را زد و گفت منشا هنوز مشخص نیست.

بوی نامطبوع در تهران

رئیس شورای شهر تهران افزود: در این رابطه هنوز شرکت آب و فاضلاب مسوولیتی قبول نکرده است. هاشمی گفت: شب گذشته یک نفر به شوخی گفته یک گندی زده این الان بویش در آمده است.  وی باز هم به شوخی ادامه داد: مثل اینکه قضیه امنیتی شده است.

 منشاء نامشخص بوی نامطبوع در تهران

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص انتشار بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران گفت: از ساعتی قبل شکایت‌هایی در خصوص انتشار بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر تهران به اداره کل محیط زیست شهرداری تهران واصل شد. وی افزود: متعاقب این شکایت‌ها گروه‌هایی از سوی اداره کل محیط زیست شهرداری تهران برای پیگیری موضوع و همچنین مشخص شدن منشأ بو مسئولیت پیدا کردند. انصاری گفت: در حال حاضر مشغول بررسی علت انتشار این بو و پیدا کردن منشأ آن هستیم و به محض مشخص شدن علت آن به شهروندان در خصوص آن اطلاعات خواهیم داد.

شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی سازمان زمین شناسی نیز، علت بوی بد تهران را جهت باد جنوبی دانست و گفت: بی‌تردید علت بوی بد تهران وزش باد از جنوب همراه رطوبت است. وی افزود: هر زمان جهت باد در تهران به سمت جنوب تغییر کند این بو به مشام می‌رسد.

شب گذشته همچون دی‌ماه سال گذشته بویی نامطبوع در شهر تهران و در مناطق مرکزی آن استشمام شده است.  این بو حدود ۳ الی ۴ ساعت در مناطق مرکزی و شمالی شهر تهران استمشام شد و حتی برخی شهروندان در حوالی میدان شهدا این بو را استشمام کردند و به یک باره بو از بین رفت. بلافاصله پس از آن محیط زیست استان تهران، محیط زیست شهرداری تهران، استانداری و برخی دستگاه‌های دیگر نسبت به انتشار این بوی نامطبوع واکنش نشان داده و بررسی‌هایی آغاز کردند تا اینکه سرانجام به طور دقیق منشا بو مشخص نشد. سال گذشته پس از بررسی‌های همه جانبه منبع این بو شناسایی نشد و برخی آن را به دلیل پخش ماده شیمیایی (مرکاپتان) دانستند که این موضوع هم قطعی نبود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=9348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.