• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

ابطال مصوبه تعیین محل‌‌هایی برای برگزاری اعتراضات

  • کد خبر : 9580
  • 06 دسامبر 2019 - 14:56

معاون اجتماعی و سیاسی استاندار تهران با اشاره به تعیین محل‌‌ برای برگزاری اعتراضات گفت: اگر مکان‌هایی باشد که معترضان در آنجا حضور یافته و اعتراض کنند و ما نیز بتوانیم امنیت آنها را برقرار کنیم، دیگر کسی نمی‌تواند روی اعتراضات موج‌سواری کند.

تعیین محل‌‌ برای برگزاری اعتراضات

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران درباره اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و اعلام ۹ منطقه برای برگزاری اعتراضات قانونی گفت: از مدت‌ها پیش کارهای کارشناسی در خصوص تحقق این اصل از قانون اساسی را شروع کرده بودیم و در این خصوص نیز جلسات متعددی در وزارت کشور تشکیل شده بود.

 تعیین محل‌‌ برای برگزاری اعتراضات در استان تهران

معاون سیاسی و اجتماعی گفت: دیوان عدالت اداری یک سری اشکالات حقوقی به این مصوبه وارد کرد و در نهایت مصوبه را ابطال کرده بود. در حال حاضر نیز معاون حقوقی رییس‌جمهور در حال رایزنی در خصوص این مسئله است و پیگیری‌های حقوقی را انجام می‌دهد تا مشکل برطرف شود و مکان‌های مشخصی برای تجمعات داشته باشیم.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه در تهران دو ورزشگاه برای این منظور در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: ما برای این موضوع مکان‌هایی که دارای محیط‌های باز هستند و باعث ایجاد ترافیک نمی‌شوند را پیشنهاد داده بودیم تا مردم در این مکان‌ها حضور یافته و خواسته‌های خود را مطرح کنند و ما نیز بتوانیم، امنیت این افراد را برقرار کنیم تا کسی از اعتراضات سوء استفاده نکند و خدایی نکرده به تجمع‌کنندگان لطمه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مصوبه با مشکل قانونی مواجه شده است. معتقدم اختصاص ۹ یا ۱۰ محل برای این برگزاری اعتراضات مهم نیست، بلکه مهم این است که ما اعلام کرده‌ایم این آمادگی را داریم تا افرادی که تمایل دارند و می‌خواهند تجمع اعتراضی داشته باشند، بدانند که دولت گوش شنوا دارد و به حرف منتقدان و مخالفان خود گوش می‌دهد و آنها می‌توانند برای بیان خواسته‌های خود مجوز بگیرند و ما نیز محل‌هایی را ما با توجه به خصوصیاتی که مطرح کردم، مشخص می‌کنیم تا بتوانیم امنیت آ‌نها را تامین کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=9580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.