• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

زجرکُش کردن مسلمانان به دست هندوها در دهلی‌نو

  • کد خبر : 15558
  • 02 مارس 2020 - 13:04

روزنامه گاردین در گزارشی به زجرکُش کردن مسلمانان به دست هندوها در خشونتهای اخیر در دهلی نو پایتخت هند پرداخته است.

زجرکُش کردن مسلمانان به دست هندوها

به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون جنجالی شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می‌رود، خشونت هندوها علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است.

زجرکُش کردن مسلمانان به دست هندوها

در دسامبر سال ۲۰۱۹، مجلس اعیان پارلمان هند، لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه را به تصویب درآورد که منتقدان معتقدند که این لایحه بخشی از دستور کار دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور برای به حاشیه راندن مسلمانان این کشور و اهانت به اصول برابری در قانون اساسی هند است. در روز یک شنبه انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به یک فرد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بود واکنشهای زیادی را برانگیخته است.

خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشته، «محمد زبیر» ۳۷ ساله در مسیر مسجد به خانه با عده‌ای از هندوهای متعصب مواجه می‌شود که فورا توسط آنها محاصره می‌شود و زیر ضربات چوب، میله های آهنی و مشت و لگد آنها گرفتار می‌شود.

کشته شدن ۴۷ نفر در این درگیری‌ها

طبق این قانون اقلیتهای دینی کشورهای منطقه از جمله هندوها، سیکها و مسیحیان می‌توانند تابعیت هندی دریافت کنند اما مسلمانان از دریافت آن محروم هستند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند که حامی اصلی این قانون است می‌گوید که این قانون برای حمایت از اقلیتها در افغانستان، پاکستان و بنگلادش ضروری است و مدعی است که این قانون به هیچ وجه علیه مسلمانان نیست.

این در حالیست که به عنوان مثال هزاران مسلمان روهینگیا در مرزهای بنگلادش از سوی دولت میانمار رانده شده و دولت بنگلادش نیز از پذیرش این افراد که اصالتا هندی محسوب می‌شوند خودداری می‌کند.

براساس گزارش شبکه ان دی تی وی هند، ۴۷ نفر در درگیریهای بین ۲۳ تا ۲۶ فوریه در پایتخت هند کشته شده اند که اغلب آنها از مسلمانان هستند. صدها خانه و مغازه مسلمانان نیز به آتش کشیده و تخریب شد.

منبع فارس

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.