• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

ویروس کرونا از طریق گوش منتقل نمی‌شود | آیا گیاهان و آب کرونا را انتقال می‌دهند؟

  • کد خبر : 21949
  • 13 جولای 2020 - 11:55

مطالعات دانشمندان سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ویروس کرونا از طریق گوش انسان منتقل نمی‌شود. همچنین ویروس کرونا از طریق آب و گیاهان منتقل نمی‌شود.

ویروس کرونا از گوش منتقل نمی‌شود

حمید سوری اپیدمیولوژیست، اظهار کرد: در حال حاضر براساس آخرین تحقیقات و مطالعات انجام گرفته توسط دانشمندان سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا از طریق گوش وارد بدن انسان نمی شود و  بیماری و انتشار آلودگی از طریق گوش امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: بر اساس آخرین یافته های کارشناسان ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی و بزاق دهان،  بینی و چشم انسان می تواند از فرد آلوده به دیگران منتقل شود به همین دلیل طبق آخرین دستور العمل سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک برای تمام مردم به ویژه گروه های پر خطر در هنگام تردد در مراکز شلوغ و پرتراکم، مکان های مسقف و مناطقی که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن محل‌ها وجود ندارد کاملا ضروری است.

گوش درد جز علائم کرونا است اما این ویروس از طریق گوش منتقل نمی‌شود

در خصوص اینکه گوش درد نیز یکی از علائم کرونا است یا خیر، بیان کرد: گوش درد یک علامت غیراختصاصی است و اگر مجموعه علائم کرونا همراه با گوش درد باشد می‌تواند شک ما را مبنی بر ابتلای یک فرد به کرونا افزایش دهد اما دلیلی برای اینکه بگوییم تنها گوش درد علامت ابتلا به کرونا است، وجود ندارد.

این متخصص گوش، حلق و بینی، عنوان کرد: بیماران مبتلا به بیماری مزمن گوش میانی مانند پارگی پرده گوش هستند باید مراقبت بیشتری داشته باشند زیرا از نظر تئوری، احتمال انتقال کرونا از طریق گوش در این افراد وجود دارد.

 آب انتقال دهنده ویروس کرونا نیست

سوری بیان کرد: بر اساس آخرین نتایج مطالعات دانشمندان ویروس کرونا از طریق گیاهان و آب به دیگران منتقل نمی شود.

او تاکید کرد: تعطیلی استخرها به دلیل کاهش فاصله گذاری اجتماعی در یک فضای بسته است و اینگونه مکان ها  خطر انتقال ویروس کرونا را از افراد حامل این بیماری به افراد سالم به شدت افزایش می دهند.

او یاد آوری کرد: امروزه بهترین راه مقابله با بیماری کرونا شستن مکرر دست ها با آب و صابون و پرهیز از لمس صورت به دلیل آلودگی احتمالی و پیشگیری از بروز بیماری کرونا است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.