• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
17

سینماهای تهران باز هستند؛ استانداری تهران تصمیم گیری می کند!

  • کد خبر : 22055
  • 15 جولای 2020 - 12:06

به گفته صریح استانداری تهران با رسانه‌ها اختیارات استانداری تهران در کرونا افزایش پیدا کرده است و تنها مرجع رسمی برای اعلام تعطیلی هر مرکز و صنفی استانداری تهران است و دیگر مراجع رسمیتی در این زمینه ندارند.

اختیارات استانداری تهران در کرونا

استانداری‌تهران صراحتا اعلام کرده است که تصمیم گیری در مورد تعطیلی مراکز صنفی، تنها بر عهده این نهاد است. در واقع اختیارات استانداری تهران در کرونا بیشتر شده است و تنها تصمیمات این نهاد در خصوص تعطیلی یا ادامه فعالیت مراکز صنفی رسمیت دارد.

بر همین اساس، در مصاحبه اخیر استاندار تهران با شبکه خبر، اشاره ای به تعطیلی سینماها نشده است. در همین گفتگو چند مرکز فرهنگی و صنفی که تصمیم بر تعطیلی آنها اتخاذ شده است اعلام شد که سینما در بین آنها جایی ندارد.

اختیارات استانداری تهران در کرونا و نحوه فعالیت مراکز فرهنگی

اخیرا مسئله تفویض اختیارات از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استانداری استان تهران مطرح شده است. بر این اساس، ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت مراکز صنفی و فرهنگی را به استانداری‌تهران محول کرده است. اختیارات استانداری‌تهران در کرونا به این ترتیب است که اگر ستاد ملی دستور رسمی و جدی مبنی بر تعطیلی مراکز ندهد، تصمیم گیری در این خصوص توسط استانداری‌تهران اعلام می شود و تصمیمات اتخاذ شده در این نهاد، رسمیت کامل دارند.

نحوه فعالیت سینماهای تهران بر اساس تصمیم استانداری

بر اساس اختیارات استانداری‌تهران، این نهاد فهرستی از اصنافی را که باید تعطیل شوند اعلام کرده است. نکته قابل توجه این است که در این فهرست، نامی از سینما دیده نمی شود. بنابراین سینماها مجاز به فعالیت هستند. البته نکاتی همچون بهره‌مندی از سقف ۵۰ درصدی سالن سینما در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضروری است و سینماهای تهران تنها در این صورت می توانند به فعالیت بپردازند. روابط عمومی سازمان سینمایی هم بر همین اساس اعلام کرده است که: با توجه به اینکه هرگونه تصمیم ‌گیری درباره تعطیلی سینماها در سراسر کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استانداری‌ ها تفویض اختیار شده و تصمیمات از این طریق اعلام می‌شود، بلیت فروشی در درگاه‌های اینترنتی ادامه دارد و سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال‌ هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.