• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
23

تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا با ۱۰ آبمیوه طبیعی

  • کد خبر : 22587
  • 28 جولای 2020 - 10:08

کرونا ویروس این روز‌ها تبدیل به یک معضل جهانی شده و نگرانی‌های زیادی را در کشور‌های مختلف به وجود آورده است. در این مطلب شما را با ۱۰ آبمیوه طبیعی آشنا می‌کنیم که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا می‌شوند.

آبمیوه طبیعی تقویت سیستم ایمنی بدن

در این شرایط و اوضاع که ویروس کرونا دست از سر زندگی ما بر نمی‌دارد، بهترین راه مبارزه با آن است اما چگونه؟ جدا از زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم تا اگر خدایی نکرده به این ویروس دچار شدیم، بتوانیم آن را پشت سر بگذاریم. به همین دلیل تصمیم داریم شما را با ۱۰ آبمیوه طبیعی آشنا کنیم که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا می‌شوند. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

۱۰ آبمیوه طبیعی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا می‎‌شوند

  1. آبمیوه سیب، هویج و پرتقال

این آبمیوه ترکیبی از مواد مغذی و ویتامین‌هایی شامل: ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، پتاسیم و فولیک اسید است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک چشم‌گیری می‌کند. حتی آبمیوه‌ای با ترکیب سیب، هویج و پرتقال می‌تواند بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر عفونت‌های بدن باشد.

  1. آبمیوه پرتقال و گریپ فروت

مواد مغذی که در آبمیوه طبیعی پرتقال و گریپ فروت وجود دارد شامل: ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین C، اسید فولیک و زینک می‌باشد که معجون فوق‌العاده‌ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا است. علاوه‌بر این آبمیوه طبیعی پرتقال و گریپ فروت از سلول‌های بدن در برابر مواد آسیب‌رسان به صورت چشم‌گیری محافظت می‌کند. در ضمن کمبود ویتامین C در بدن موجب کاهش توانایی بدن در برابر عفونت‌ها و تضعیف دستگاه ایمنی بدن می‌شود. در حالی که پرتقال و گریپ فروت بمبی از ویتامین C هستند که کمبود این ویتامین در بدن را به صورت چشم‌گیری جبران خواهند کرد.

  1. آب گوجه فرنگی خانگی

همانطور که می‌دانید گوجه سرشار از اسید فولیک است. اسید فولیک احتمال ابتلا به عفونت را به صورت چشم‌گیری کاهش می‌دهد. به همین دلیل می‌توان از آب گوجه به عنوان یک آبمیوه مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا استفاده کرد. البته آب گوجه خانگی که هیچ مواد افزودنی ندارد. با یک آبمیوه‌گیری یا مخلوط‌کن و حتی آبکش می‌توانید آب مقداری گوجه را بگیرید و هر روز نوش جان کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

  1. آبمیوه کلم کالی، گوجه فرنگی و کرفس

ترکیب آب کلم کالی، گوجه فرنگی و کرفس، معجونی سرشار از ویتامین A است که علاوه‌بر تقویت سیستم ایمنی بدن بهترین درمان برای التهاب است. سایر ویتامین‌ها و مواد مغذی که در این آبمیوه طبیعی وجود دارند شامل: ویتامین C، منیزیم، پتاسیم، آهن و اسیدهای چرب می‌باشند.

  1. آبمیوه تربچه، هویج، زنجبیل و زردچوبه

یکی دیگر از آبمیوه‌های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا ، آبمیوه تربچه، هویج، زنجبیل و زردچوبه می‌باشد که ترکیبی از چهار مواد ریشه‌دار است. به همین دلیل به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش التهاب کمک چشم‌گیری می‌کند. علاوه‌بر این از آن جایی که از زنجبیل و زردچوبه در این آبمیوه استفاده شده است، افرادی که دارای رماتیسم مفصلی هستند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند چرا که دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد.

  1. آبمیوه توت فرنگی و انبه

ترکیب توت فرنگی و انبه، سرشار از ویتامین E است که به طور باور نکردنی به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا کمک می‌کند. اگر توت فرنگی و انبه تازه در دسترسان نیست می‌توانید از نوع یخ‌زده آن‌ها هم استفاده کنید چرا که به اندازه‌ همان میوه تازه مواد مغذی دارند. سایر مواد مغذی که در ترکیب آبمیوه توت فرنگی و انبه وجود دارند شامل: ویتامین‌های C و A، آهن و اسید فولیک می‌باشند.

  1. آب هندوانه ، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

مواد مغذی که در آب هندوانه وجود دارند شامل: ویتامین A و C، منیزیم و زینک می‌باشند که علاوه‌بر تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا به تسکین دردهای ماهیچه‌ای نیز کمک چشم‌گیری می‌کند. برای تاثیر بیشتر آب هندوانه بر روی سیستم ایمنی بدن می‌توانید آن را با سایر میوه‌ها مانند پرتقال و سیب ترکیب کنید.

  1. آبمیوه توت فرنگی، کیوی و نعناع

یکی دیگر از منابع سرشار از ویتامین C که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، ترکیب آب توت فرنگی، کیوی و نعناع می‌باشد. علاوه‌بر اینکه می‌توانید آب هر یک از این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید، می‌توانید ماست یونانی هم به این ترکیب اضافه کنید. جدا از ویتامین C فراوان در این آبمیوه طبیعی، مواد مغذی دیگری شامل: ویتامین A، B6، منیزیم، زینک و اسید فولیک نیز در این ترکیب وجود دارد.

  1. آبمیوه تخم کدو تنبل

بسیاری از آبمیوه‌هایی که با تخم کدو تنبل تهیه می‌شوند و در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، سرشار از مواد افزودنی هستند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که خودتان آبمیوه تخم کدو تنبل را بگیرید و برای بهتر کردن طعم آن به این آبمیوه، شیر اضافه کنید. از مزایایی که این آبمیوه طبیعی دارد می‌توان به تقویت سلامت استخوان‌ها، تقویت سلامت دستگاه و مجاری ادرار، تقویت پوست و مو، حفظ سلامت روانی و تقویت سلامت پروستات اشاره کرد.

  1. آبمیوه اسفناج، کاهو و کلم کالی

آخرین آبمیوه طبیعی در این لیست که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا می‌شود، آبمیوه اسفناج، کاهو و کلم کالی می‌باشد. برای اینکه کمی هم ویتامین B6 به این آبمیوه طبیعی اضافه کنید می‌توانید در آن یک مشت ریحان بریزید.

با خواندن این مقاله دانش خود را به روز نگاه دارید : مکمل روی ماده معدنی حیاتی برای سلامتی بدن

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.