• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

آمار بستری جوانان و نوجوانان مبتلا به کرونا در البرز نگران کننده است

  • کد خبر : 22710
  • 01 آگوست 2020 - 12:46

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز: با شیوع موج جدید کرونا آمار بستری جوانان و نوجوانان مبتلا به این ویروس در البرز نگران کننده است.

کیومرث پوررستمی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز روز شنبه ۱۱ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار داشت: متاسفانه البرز همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تعداد بیماران قطعی و بستری شده در مراکز درمانی استان در مقایسه با موج اول به مراتب بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در موج اول اغلب کسانی که با کرونا درگیر می‌شدند افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بودند ولی حالا تعداد بستری جوانان و نوجوانان مبتلا به کرونا افزایش یافته و بسیاری از تخت‌های بیمارستانی استان البرز توسط این بیماران اشغال شده که جای نگرانی دارد.

وی توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هم که شده اهمیت استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را جدی بگیرند چون هیچ راهی به جز این قابلیت پیشگیری موثر از شیوع این ویروس را ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز درادامه تشرح کرد: در شرایط فعلی تنها مکانی که نیاز به استفاده از ماسک ندارد منزل است آن هم در صورتی که در خانه فرد مشکوک یا مبتلا به کرونا نداشته باشیم.

پوررستمی افزود: مردم حتماً باید در زمان خروج از منزل به اصل رعایت فاصله اجتماعی توجه داشته باشند و در تجمعات بیشتر از پنج نفر حضور پیدا نکنند.

معضل کمبود ماسک در استان البرز

این مسئول با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص کمبود ماسک تصریح کرد: تامین ماسک برای کادر بهداشت و درمان به واسطه اینکه مستقیما در محیط آلوده رفت و آمد دارند و مدام با بیماران کرونایی در ارتباط هستند در اولویت است.

پوررستمی تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی به واسطه وظیفه خود در زمینه تامین دارو و خدمات رسانی به بیماران فشار سنگینی را متحمل است به همین دلیل از ادارات دولتی درخواست می شود برای دریافت ماسک مورد نیاز خود با این دانشگاه مکاتبه نداشته باشند چون این کار به عهده سازمان صمت استان گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: در حال بررسی کیفیت نوعی پارچه چند بار مصرف هستیم تا با معرفی آن مردم بتوانند نسبت به خریداری آن اقدام و در منزل ماسک مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام نمود: علاوه بر این ظرفیت تولید ماسک در استان نیز به زودی افزایش می‌یابد و با توزیع آن در داروخانه ها شاهد شکستن انحصار آن خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.