• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
26

طرفداران سریال دارک بخوانند: ۵ حقیقت جالب در مورد Dark

  • کد خبر : 22787
  • 03 آگوست 2020 - 10:45

سریال دارک بدون شک یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر نه‌تنها در ژانر رمزآلود و علمی تخیلی بلکه در میان تمام محصولات تلویزیونی به‌شمار می‌رود. در این مقاله به‌بررسی ۵ حقیقت جالب در مورد Dark خواهیم پرداخت.

سریال دارک

اگر به فیلم ها و داستان های رمزآلود علاقه مند هستید حتما دارک را دیده و یا تعریف آن را شنیده اید. سریالی معمایی در ژانر علمی تخیلی که به جرات می توان آن را در زمره بهترین سریال ها در چند سال اخیر قرار داد. نکات، جزئیات و معماهای این سریال تا حدی به هم پیچیده هستند که گاهی باید تماشای آن را متوقف کرده و به تجزیه و تحلیل رویدادها و ارتباط شان با یکدیگر پرداخت. باران بو اودار، کارگردان و یکی از نویسندگان اصلی این سریال، بیش از دو سال روی جزییات داستانی و اتفاقات این جهان پر رمز و راز کار کرده است.

سریال تاریک برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ از شبکه استریم نتفلیکس پخش و فصل سوم و پایانی آن در سال ۲۰۲۰ (حدودا یک ماه پیش) منتشر شد. اما اگر تصور می کنید که همه چیز را در مورد دارک می دانید، کاملا در اشتباهید. Dark حقایقی دارد که کمتر کسی از آنها مطلع است. در ادامه ۵ حقیقت عجیب و جذاب را در مورد سریال دارک و حواشی آن به شما ارائه می دهیم که تماشای این سریال پر رمز و راز را برایتان جذاب تر می کنند.

۱- چرا این سریال با عنوان دارک نام گذاری شده است؟

شاید جالب باشد بدانید که تمام آنچه در جهان میبنیم اعم از زمین و دیگر سیارات، ستارگان و …، تنها ۵ درصد از جهان هستی را تشکیل می دهند. دانشمندان تمام جزییات جهان را که برای ما قابل مشاهده نیستند، ماده تاریک Dark Matter نامیده‌اند. ماده تاریک قابل رویت نیست و نمی توان روی آن تحقیقاتی انجام داد، اما اطمینان داریم که وجود دارد. نه تنها وجود دارد، بلکه ماده تاریک به طرز عجیبی روی تمام جهان تاثیر می گذارد. سرتاسر سریال دارک در مورد ماده تاریک است و همین دلیل سازندگان آن را Dark نامگذاری کرده اند. همانطور که چیزی در مورد ماده تاریک نمیدانیم، بسیاری از بخش های سریال را نیز متوجه نمی شویم و نمی دانیم دقیقا چه اتفاقی در حال وقوع است!

۲- چرا ویندن؟

کلمه ویندن در زبان آلمانی معانی زیادی همچون باد، پیچش یا حتی مارپیچ دارد. منظور نظر سازندگان سریال دارک، پیچش بوده است تا پیچ و تاب های شهر را بیشتر به تصویر بکشند. پیچش‌های داستانی این سریال که مانند معنی دیگر کلمه ویندن یعنی مارپیچ، در بسیاری از قسمت‌های سریال در انتها به‌ خود برمی‌گردند؛ این یعنی ساکنین شهر ویندون به هیچ وجه نمی توانند از سرنوشت خود فرار کنند.

یانته فریز یکی از نویسندگان سریال در مصاحبه‌ ای با رادیو تایمز درباره شهر ویندن گفت: «مانند بسیاری از شخصیت‌های سریال که جهانی بدون ویندن را آرزو می‌کردند، ما هم نمی‌خواستیم این مکان در واقعیت وجود داشته باشد. این یک مکان خیالی است، ما به‌عمد می‌خواستیم که این مکان خیالی باشد به‌جای اینکه شهر را با خصوصیات باوارایی‌ها یا شهر‌های شمالی آلمان به ‌تصویر بکشیم. ما این کار را کردیم تا این مکان بتواند در هرجایی که مخاطب فکرش را می ‌کند، حضور داشته باشد».

۳- همه چیز درباره محل فیلمبرداری سریال دارک

جایی که سریال دارک در آن فیلمبرداری می شود، تنها چند کیلومتر با برلین فاصله دارد. مختصات این روستا، شکل ساختمان ها و به ویژه جنگل اطراف آن، نقش پررنگی در معرفی هرچه بهتر شهر خیالی ویندن ایفا می کنند. به ویژه در سریال می بینیم که جنگل شهر ویندن، تا چه حد در روایت فیلم و داستان های مختلف آن تاثیرگذار است.

بو اودار در مصاحبه‌ای درباره آن جنگل گفت: «به‌ محض تماشای آن جنگل و محیط اطراف آن ایده ‌ای در ذهن من شکل گرفت. خاک آنجا بسیار خشک بود و به‌ این ‌دلیل درختهای مخروطی شکل با تنه‌ های کشیده و بسیار بلند در آنجا رشد کرده بودند. این درختها حس بسیار عجیبی را به من منتقل می‌ کردند؛ دقیقا مانند داستان‌ های رویایی و جادویی. من عاشق آن درختها بودم، آنها مانند میله‌ های زندان به ‌نظر می ‌آمدند که مردم زیادی آرزوی رهایی از آنها را دارند، دقیقا مانند مردم ویندن. از تمام این‌ها که بگذریم این درخت‌ها از لحاظ بصری بسیار زیبا هستند، این‌طور نیست؟»

۴- آینده ای در کار نیست!

این اصطلاح مورد علاقه اولریک جوان در سال ۱۹۸۶ بود که می‌توانستیم آن را روی دیوار اتاق خواب او و کاپشن او و حتی به ‌صورت گرافیتی روی دیوار نیروگاه هسته ‌ای مشاهده کنیم. اصطلاح «آینده‌ای در کار نیست» یکی از مهم ترین اصطلاحات سریال دارک است. وقتی اولریک جوان از این اصطلاح روی کاپشن خود استفاده می ‌کند، حتی تصورش را هم نمیکند که خود قربانی این عبارت خواهد شد. اولر ۳۳ سال را در زندان یا در بیمارستان بیمار‌های روانی سپری کرد و به همین دلیل، می توان گفت که هیچ آینده ای ندارد.

عبارت “آینده ای وجود ندارد” به نوعی شهر ویندن را هم شامل می شود. در سال ۲۰۲۰ در یک فاجعه هسته‌ای همه چیز از بین می‌ رود و عده بسیار کمی از مردم زنده می ‌مانند. از طرفی آنتاگونیست اصلی فصل دوم سریال یعنی آدام، قصد دارد تا آخرالزمان را به واقعیت تبدیل کند تا پیچش‌های زمانی ازمیان برداشته شوند. این اقدام او باعث خواهد شد تا همه‌چیز به پایان برسد. بنابراین در ویندن هم هیچ آینده ای وجود ندارد!

۵- هلگ سالخوره در سریال دارک

در بخشی از سریال، مطلبی در خصوص ناپدید شدن مایکل می خوانیم. اگر کمی دقیق تر باشیم، در سمت چپ آن می‌توانیم مطلبی را مشاهده کنیم که مرگ یک فرد سالخورده در یک سانحه رانندگی را بیان می‌کند. احتمالا این مطلب اشاره ای به هلگ سالخورده دارد که در سال ۲۰۱۹ در پیری به ‌سر می‌ برد.

هلگ با سفر به سال ۱۹۸۶ میخواست جلوی نسخه میانسال خود را بگیرد تا او نتواند پسر بچه‌ ها را بدزدد. هلگ سالخورده برای انجام این کار، با ماشین خود با سرعت بالا با ماشین نسخه جوان ‌تر خود تصادف می‌ کند و جانش را از دست می دهد. اما در سمت راست این قسمت، هیچ اشاره ای به رویدادهای خاص سریال نشده و تنها شاهد تحسین تیم هنری سریال دارک هستیم. تیم سازنده با اینکار یک جایزه ویژه به تیم هنری این سریال اعطا کرد تا آن‌ها بتوانند تحسین‌های زیبایی که درباره آن‌ها وجود دارد را در آن قسمت روزنامه بنویسند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.