• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
17

درخشش نام یک کتاب ایرانی در فهرست آثار ممتاز جهان درباره کودکان معلول

  • کد خبر : 23220
  • 12 آگوست 2020 - 10:19

کتاب موزی که می خندید ، قصه پذیرش تفاوت‌های دیگران است و از آن فراتر پذیرش و باور تفاوت‌های شخصی‌مان با دیگران است. تفاوتی که بعد از پذیرش و باور می‌تواند امکان و فرصتی تازه برایمان فراهم کند و -فراتر از متن کتاب و داستان- حتی اگر مثبت نباشد با پذیرش آن در رفع آن کوشید.

کتاب موزی که میخندید

ادبیات کودک در ایران پیشینه قابل قبولی دارد و در ادوار مختلف، افراد مطرحی اقدام به عرضه آثار فاخر و قابل توجه در این حوزه نموده اند. اما ادبیات کودکان معلول، جزء حوزه هایی است که کمی مهجور واقع شده است. با این حال یکی از آثار نویسندگان کشورمان اخیرا به فهرست آثار ممتاز جهان در مورد کودکان و نوجوانان معلول اضافه شده است.

کتاب موزی که می خندید، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی به عنوان کتاب برگزیده برای قرار گرفتن در این فهرست انتخاب شده است که تا ادبیات کودکان و نوجوانان معلول ما هم پا به عرصه جهانی بگذارد.

نشر افق با اعلام این خبر، آورده است: خبردار شدیم با اعلام شورای کتاب کودک، کتاب «موزی که می‌خندید» از سوی کمیته‌ کتاب و خدمات کتابداری برای کودکان با نیازهای ویژه، به عنوان کتاب برگزیده برای قرار گرفتن در فهرست «آثار ممتاز جهان در مورد کودکان و نوجوانان معلول #IBBY_2021»  انتخاب شده است.

کتاب موزی که می خندید ، داستان یک گوریل آبی را برای کودکان روایت می کند که همیشه عصبانی است و هیچ دوستی ندارد. در ادامه یک موز خندان وارد داستان می شود که زندگی گوریل را تغییر می دهد. حسن موسوی، طراح داستان است و در کنار آن، تصویرگری کتاب را نیز بر عهده دارد. حمیدرضا شاه آبادی هم به عنوان نویسنده، نقش عمده ای در کسب این موفقیت داشته است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.