• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13

وزارت بهداشت: اطلاعاتی از واکسن کرونای روسی نداریم | سبدمان را در صف خرید واکسن گذاشته ایم

  • کد خبر : 23278
  • 13 آگوست 2020 - 10:41

دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: اگر واکسن کرونای روسی یا هر واکسن دیگری در سطح جهان موثر باشد و به تایید سازمان جهانی بهداشت نیز برسد، می‌توانیم موضوع را ارزیابی کنیم.

واکسن کرونای روسی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین اطلاعات از واکسن کرونای روسی ، بیان کرد: در حال حاضر اطلاعاتی در زمینه واکسن کرونا ساخت روسیه در دست نیست. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده که اطلاعات کاملی در این زمینه ندارد و فعلا نمی‌تواند این موضوع را ارزیابی کند.

دکتر سیما سادات لاری تشریح کرد: به هر حال اگر این واکسن یا هر واکسن دیگری در سطح جهان موثر باشد و به تایید سازمان جهانی بهداشت نیز برسد، می‌توانیم موضوع را ارزیابی کنیم.

لاری در ادامه افزود: دانشمندان و محققان کشورمان نیز در حال تحقیق در زمینه واکسن کرونا هستند و امیدواریم تلاش‌ها در این زمینه اثربخش باشد.

سبدمان را در صف خرید واکسن کرونا گذاشته ایم

سعید نمکی، وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت اصول و شیوه‌ نامه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا، درباره واکسن این بیماری نیز اظهار کرد: همپای حرکت داخلی و ملی، برای خرید واکسن در مجمعی که در سازمان جهانی بهداشت تشکیل شده، شرکت می‌کنیم و سبد خودمان را در صف خرید هم گذاشتیم تا اگر جایی در دنیا زودتر توانست واکسن را عرضه کند، آن را برای شهروندان‌مان خریداری کنیم. اما پیشنهاد می‌کنم که به مردم این را آموزش دهیم که تا زمانیکه واکسن و داروی موثر نیامده، موثرترین کار شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

نمکی درباره واکسن کرونا نیز بیان کرد: درباره واکسن کرونا در دنیا حرف‌های زیادی مطرح شده است، اما هنوز به نتیجه قابل قبول و ۱۰۰ درصد در این حوزه نرسیده‌ایم. این ویروس پیچیده است و مشابه آن را تا به امروز ندیده‌ایم و در نتیجه تهیه واکسن آن نیز از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ما برای اینکه از دنیا عقب نمانیم، با شرکت های دانش بنیان، موسسه رازی و پاستور همزمان شروع به ساخت واکسن کرده‌ایم. می‌توانم بگویم که در سه – چهار مورد از این همکاری‌های مشترک، واکسن کرونای ایرانی تست‌ها را تقریبا پاس کرده است و به زودی وارد ارزیابی بالینی می‌شویم. حال اینکه این واکسن یا واکسنی در جهان چه زمانی به بازار می‌آید و آن واکسنی که به بازار می‌آید طول مدت ایمنی‌زایی‌اش چقدر است، مورد تردید همه جهان است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.