• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
12

عربستان خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران شد

  • کد خبر : 23507
  • 19 آگوست 2020 - 11:03

کابینه عربستان سعودی در جلسه‌ای با حضور «سلمان بن عبدالعزیز» شاه رژیم آل‌سعود، با تکرار ادعا‌های بی‌اساس این رژیم علیه ایران، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد و از جامعه بین‌المللی خواست نگذارند تحریم تسلیحاتی ایران منقضی شود.

عربستان خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

هیات دولت عربستان سعودی در نشست دیشب خود به ریاست ملک سلمان با اتخاذ مواضع ضد ایرانی، بار دیگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و عدم لغو آن را خواستار شد.

در حالی‌که پیش‌نویش قطعنامه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت با شکست مواجه شد، شورای وزیران سعودی از جامعه بین المللی خواست که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در نشست هیات دولت سعودی ضمن بررسی مسایل داخلی و اوضاع منطقه، اعلام کردند که باید تحریم تسلیحاتی ایران تمدید شود.

وزرای سعودی در این نشست مدعی شدند که لغو تحریم تسلیحاتی ایران باعث تشدید درگیری‌ها در منطقه خواهد شد.

هیات دولت سعودی تاکید کرد که ریاض از هرگونه اقدام بین المللی که باعث دست بسته شدن ایران در منطقه و کاهش نفوذ این کشور می شود، حمایت می کند.

هیات دولت سعودی اکنون پس از شکست قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت به مکانیسم ماشه که آمریکا سعی دارد آن را علیه ایران فعال کند، دل خوش کرده است. اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالفت خود را با این اقدام آمریکا (فعال کردن مکانیسم ماشه) اعلام کرده‌اند.

این مکانیسم که در برجام آمده است امکان بازگشت همه تحریم‌ها علیه ایران از زمان قبل از توافق هسته‌ای را ایجاد می‌کند، بدون اینکه وتوی اعضای شورای امنیت سازمان ملل بتواند از آن جلوگیری به‌عمل آورد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.