• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
38

معرفی جاذبه های گردشگری اطراف تهران

  • کد خبر : 23878
  • 31 آگوست 2020 - 9:10

اگر شما در تهران زندگی می کنید و وقت کافی برای رفتن مسافرت های طولانی را ندارید می توانید به بهترین و زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران بروید و از طبیعت آن ها لذت ببرید. در این مقاله چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران را معرفی می‌کنیم که جایگزین های بسیار خوبی برای استان های شمالی هستند.

جاذبه های گردشگری اطراف تهران

سالهاست عادت کرده ایم که به محض چند روز تعطیلی، بار و بندیل ببندیم و ساعات زیادی را در ترافیک سرسام آور جاده های شمالی طی کنیم! این درحالی است که در اطراف تهران، مناطقی بکر و دیدنی وجود دارند که برای تماشای آنها نیازی به چمدان بستن و معطلی در ترافیک نیست. بسیاری از ساکنین پایتخت، این مناطق را نمی شناسند و به همین دلیل تابحال آنها را ندیده اند. امروز سفری آنلاین داریم به جاذبه های گردشگری اطراف تهران که جایگزین های بسیار خوبی برای استان های شمالی هستند تا یک تعطیلات متفاوت را کنار خانواده در آنها رقم بزنیم.

روستای افجه، بهشتی در همسایگی پایتخت

بدون شک یکی از بهترین مناطق گردشگری اطراف تهران، روستای افجه است. آب و هوای عالی و طبیعت بکر این روستا می تواند استراحت بسیار خوبی برای خلاصی موقتی از دود و دم تهران باشد. دشت هویج این روستا بسیار معروف است اما جالب اینجاست که اگر به دنبال هویج در این دشت بگردید اثری از آن نمی یابید. شاید روزگاری این مکان، محل کاشت و برداشت هویج بوده یا وجه تسمیه دیگری برای این نامگذاری وجود داشته باشد.

در فاصله یک و نیم کیلومتری شمال شرق افجه، آبشار پسچویک ‏ با ۱۵ متر ارتفاع وجود دارد و آبشار زیبای موآب هم از دیدنی ترین نقاط این روستا است. باغ های گیلاس بین آبشار پسچویک و دشت هویج، به یک تابلوی نقاشی می مانند که ترکیبی از حیرت و آرامش را به انسان هدیه می دهند.

جاذبه های گردشگری اطراف تهران

آبشار گزو، جواهری در سوادکوه

در فاصله ۱۵ کیلومتری سوادکوه، روستایی به نام گزو وجود دارد که آبشار آن بسیار مشهور است. این آبشار زیبا در منطقه ای بکر و خوش آب و هوا، با درختان سربه فلک کشیده قرار دارد و دارای ۴۸ متر ارتفاع است و می توان در تابستان در حوضچه پایینش شنا کرد. پیشنهاد می دهیم در مسیر رسیدن به آبشار گزو و امامزاده گزو، در میان جنگل های بکر لفور قدم بزنید و از سد لفور یا البرز هم دیدن کنید. برای رسیدن به این آبشار باید مسیر زیادی را پیاده روی کنید که قطعا خاطره ای خوش و ماندگار را برایتان رقم خواهد زد.

جاذبه های گردشگری اطراف تهران

دشت لار؛  جاذبه های گردشگری اطراف تهران

دشت لار هم یکی از بکر ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران است. این منطقه از قدیم، محل گردش و ییلاق پادشاهان بوده است. دشت لار در۷۵ کیلومتری تهران و نزدیکی آمل و در کوهپایه های دماوند واقع شده است. تنوع گیاهی و جانوری در این منطقه فراوان است و زمانی حتی انواع پلنگ، روباه، گرگ، عقاب طلایی، افعی، خرس و گراز هم در جای جای آن دیده میشد. البته نمی توان حضور بزمجه، مارمولک، کل و بزکوهی، قوچ و میش، آهو و دیگر حیوانات را در این منطقه نادیده گرفت. اگر در فصل مناسب به دست لار بروید، از دیدن گلهای زرد و شقایق در جوار چشمه دو برار حیرت خواهید کرد.

جاذبه های گردشگری اطراف تهران

روستاهای وردیج و واریش

در شمال غرب تهران دو روستای گردشگری به نامهای واریش و وردیج وجود دارد که می توانید با سفری یک روزه به آنها، یکی از بهترین خاطرات خود را رقم بزنید. کوهنوردان حتما برای صعود به قله ی لیچه و پهنه حصار، از این روستاها عبور می کنند. روستای واریش بسیار سرسبز است و در نزدیکی آبشار زیبایش، آدمک های سنگی مشهوری وجود دارند. این دو روستا معروف به سنگ های آدمک جیان، دارای دره های عمیق، باغ های سرسبز و کوه های مرتفع زیبا و چشم نواز هستند. راه دسترسی به این روستاها از راه بزرگراه تهران- کرج و از منطقه ی وردآورد است و بهترین فصل سفر به آنها نیز بهار و تابستان می باشد.

جاذبه های گردشگری اطراف تهران

برغان، قلب زیبایی های کرج

اگر سری به کرج بزنید، می توانید از روستایی تاریخی و زیبا در نزدیکی این شهر دیدن کنید. برغان، منطقه ای سرسبز با بافت تاریخی است که هم از مسیر آتشگاه امکان دسترسی دارد و هم می توانید از راه کردان به آن برسید. رودخانه های زیبای شاهرود و سنج که از کوه های البرز مرکزی سرچشمه می گیرند، از کنار این روستا می گذرند و به زیبایی این منطقه افزوده اند. حسینیه اعظم (با تعزیه باشکوهی که ایام محرم در آن برگزار می شود) پل تاریخی برغان، چنار کهن و باشکوه مسجد جامع، درخت پیر سپیدارک و تپه باستانی قلعه کش کلا و زیارتگاه چهل دختراز مناطق دیدنی برغان به شمار می روند.

جاذبه های گردشگری اطراف تهران

طالقان، بهشت زمینی | جاذبه های گردشگری اطراف تهران

مگر می شود از جاذبه های گردشگری اطراف تهران حرف زد و به طالقان زیبا اشاره ای نکرد؟ منطقه ای بی نظیر در شمال استان البرز، ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران که جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری دارد. سد طالقان، دشت های سرسبز، آبشارهای متعدد، چشمه های دائمی و فصلی، چشمه آب گرم گنداب در شمال روستای دهدر، چشمه آب گرم شمال روستای هرنج، چشمه آب گرم گراب بالاطالقان، چشمه آب گرم خچیره تنها بخشی از جذابیت های طالقان، این بهشت زمینی محسوب می شوند.

جاذبه های گردشگری اطراف تهران
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.