• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16

استفاده همگانی از واکسن آنفلوانزا توصیه نمی‌شود

  • کد خبر : 24054
  • 05 سپتامبر 2020 - 18:40

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد استفاده همگانی از واکسن آنفلوانزا به هیچ وجه توصیه نمی شود.

واکسن آنفلوآنزا

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: همکاران شبکه بهداشتی کشور سال گذشته، ۲۵۰ هزار دوز واکسن دریافت کردند که امسال با افزایش ۱۰ برابری توزیع واکسن در شبکه های بهداشت، دو میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌ های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع می شود و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد.

جهانپور تشریح کرد: همچنین برای سایر گروه‌ ها و افراد نیز بالغ بر ۸.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در نظر گرفته‌ شده که اواخر شهریور در شبکه توزیع دارویی و داروخانه ها توزیع شده و در قبال هر کد ملی یک دوز واکسن قابل تحویل خواهد بود.

جهانپور ادامه داد: به رغم همه مشکلات ارزی، برای تهیه و توزیع و مصرف منطقی واکسن آنفلوانزا مشکلی وجود نخواهد داشت و واکسن برای گروه ‌های در معرض خطر و پرخطر فراهم است، بنابراین تقاضای کاذب و هزینه بی جا نباید ایجاد کرد.

استفاده همگانی از واکسن آنفلوانزا توصیه نمی‌شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا به هیچ وجه توصیه نمی شود، علاوه برآن، اینکه شایعه شده برای دریافت واکسن، ثبت نام در داروخانه‌ ها صورت می گیرد نیز صحت ندارد و نه تنها هدف خیرخواهانه ندارد، بلکه به نظر می رسد این یک کلاهبرداری است و عده ای در پی سوء استفاده هستند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو  خاطر نشان کرد: برآورد وزارت بهداشت این است که امسال نسبت به سال گذشته در مورد آنفلوآنزا حتی ممکن است مشکلات کمتری داشته باشیم؛ زیرا مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت می ‌کنند، کمتر در مکان‌ های عمومی و تجمع ها حاضر می شوند، از ماسک استفاده می ‌کنند و این مراقبت‌ ها همزمان در کنترل کرونا و آنفلونزا موثر خواهد افتاد.

ثبت نام واکسن آنفلوآنزا

وی در پایان افزود: هر فرد با مراجعه به داروخانه و با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی می‌تواند واکسن آنفلوانزا را تهیه کند. تا قبل از پایان شهریور توزیع واکسن آنفلوانزا آغاز می شود و تلاش‌ بر این است که تا آن زمان بخش اعظمی از واکسن ‌ها وارد شده و توزیع آنها انجام شده باشد و هر فرد طبیعتا نمی ‌تواند بیش از یک واکسن خریداری کند.

کیانوش جهانپور ابراز کرد: خوشبختانه امسال تامین واکسن آنفلوانزا برای بیماران خاص و مادران باردار  ۱۰ برابر سال قبل است، در حالی که تامین واکسن برای سایر گروه ‌های پرخطر نیز ۵ یا  ۶ برابر سال گذشته است. واکسن آنفلوانزا از منابع معتبر و شرکت‌ های برتر اروپایی که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند، تهیه شده و دقت نظر کافی برای تهیه آن صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.