• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
15

معرفی بهترین کتاب های آشپزی ایرانی

  • کد خبر : 24585
  • 15 سپتامبر 2020 - 10:50

سه شنبه هر هفته، در مجله خبری دخالت مجموعه ای از بهترین کتابهای حوزه های مختلف را به شما معرفی می کنیم، در این مقاله میخواهیم بهترین کتاب های آشپزی ایرانی را معرفی کنیم.

بهترین کتاب های آشپزی ایرانی

آشپزی برای بسیاری از ما تنها یک کار روتین نیست، بلکه یک سرگرمی جذاب است که برای آن وقت و حوصله زیادی به خرج می دهیم. هیچ کدام از ما از بدو تولد آشپز نبوده ایم و به مرور، این هنر را آموخته و تجربه کرده ایم. اما هرقدر هم که در این زمینه مدعی باشیم، هنوز دستورهای پخت زیادی هستند که از آنها بی اطلاعیم. افراد زیادی هم هستند که برای آشپزی نیاز به آموزش یا یک راهنما دارند. کتابهای آشپزی، راهنماهای بسیار خوبی برای مبتدی ها هستند. افراد حرفه ای تر هم می توانند از این کتابها برای یادگیری رسپی های جدید کمک بگیرند. معرفی کتاب این هفته را به معرفی بهترین کتاب های آشپزی ایرانی اختصاص داده ایم؛ اگر به آشپزی علاقه یا نیاز دارید، وجود یکی از این کتابها در منزل شما ضروری است!

بهترین کتاب های آشپزی ایرانی

مستطاب آشپزی از سیر تا پیاز اثر نجف دریابندری

این کتاب دو جلدی، همانطور که از نامش پیداست، از سیر تا پیاز آشپزی را به شما آموزش می دهد. مستطاب آشپزی از سیر تا پیاز، کتابی متفاوت است که بسیار حرفه ای نوشته است. نجف دریابندری در وهله اول نویسنده است و از روی علاقه اش به آشپزی، این کتاب را نگاشته است. او معتقد است که آشپزی مقوله ای فرهنگی است. در مقدمه کتاب آورده است: «اولین نکته‌ای که خواننده‌ی گرامی باید بداند این است که هیچ‌کس با خواندن کتاب آشپزی آشپز نمی‌شود؛ اما نکته‌ی دوم این است که هیچ آشپزی و نیز هیچ‌کسی که خیال آشپز شدن داشته باشد از کتاب آشپزی بی‌نیاز نیست.»

بهترین کتاب های آشپزی ایرانی

دایره المعارف آشپزی ایرانی سانازسانیا اثر ساناز مینایی

ساناز مینایی تجربه ۳۷ سال سفر به مناطق مختلف ایران را در قالب این کتاب به مخاطب عرضه کرده است. دایره المعارف آشپزی ایرانی، حاوی رسپی خوراکی هایی است که کمتر کسی نام آنها را شنیده است. در پشت جلد نوشته شده «کتابی است جامع حاوی ۲۹۹ دستور غذایی اصلی و ۳۴۳ دستور زیرمجموعه. هدف مؤلفان از انتشار این کتاب، حفظ فرهنگ غذایی و اعتلای غذاهای سنتی ایران است تا از این طریق، از کمرنگ‌شدن این فرهنگ و ترویج و جایگزینی غذاهای ملل جلوگیری شود” در این کتاب با نحوه طبخ انواع صبحانه، مربا، مارمالاد، پیش‌غذا، کوکو، شامی، کتلت، دلمه، کوفته، آش و شوربا، آبگوشت و اشکنه، خوراک، کباب، پلو و چلو، خورش، دستورات متفرقه، چاشنی، ترشی و شور و نوشیدنی آشنا می شویم. موسسه‌ فرهنگی هنری سانازسانیا این مجموعه را با ورق‌های گلاسه‌ و به ‌صورت رنگی منتشر کرده است که بر جذابیت کتاب افزوده است.

بهترین کتاب های آشپزی ایرانی

هنر آشپزی گیاهی اثر بزرگمهر گل بیدی

اگر گیاهخوار هستید، یکی از بهترین کتاب های آشپزی ایرانی برای شما، هنر آشپزی گیاهی اثر بزرگمهر گل بیدی است. غذاهای گیاهی معمولا تکراری هستند و طعم دلچسب غذاهای گوشتی را ندارند. اما در این کتاب با مجموعه ‌ای از دستورالعمل های متنوع آشنا می شوید که بدون استفاده از گوشت تهیه می شوند. غذاها خارجی نیستند و متناسب با فرهنگ و ذائقه ی ایرانی ها آموزش داده شده اند.

بهترین کتاب های آشپزی ایرانی

آشپزی سریع و آسان نشر بهینه

مجموعه ۳ جلدی آشپزی سریع و آسان، برای افرادی مناسب است که معمولا وقت کافی برای طبخ غذا ندارند. هر کتاب این مجموعه شامل ۶ بخش و هر بخش حاوی هفتادوچهار دستور غذاست. مواد اصلی غذاهای آموزش داده شده در این کتاب، موادی هستند که بیشترین میزان مصرف را در دنیا دارند. نکته دیگر این که کتاب آشپزی سریع و آسان، تصویری است و عکس هایی از نحوه سرو غذا نیز در آن گنجانده شده است.

بهترین کتاب های آشپزی ایرانی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24585

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.