• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

وجود میکروب کشنده مغزخوار در آب آشامیدنی ۸ شهر تگزاس

  • کد خبر : 25142
  • 27 سپتامبر 2020 - 14:16

ساکنان ۸ شهر در ایالت تگزاس آمریکا هشداری مبنی بر یافته شدن میکروب کشنده مغزخوار در تجهیزات آب رسانی دریافت کرده اند.

میکروب کشنده مغزخوار در آب تگزاس

در پی کشف یک میکروب کشنده مغزخوار در منبع آب عمومی شهر «لیک جکسون» تگزاس به ساکنان این شهر در مورد استفاده از آب لوله کشی هشدار و اخطار داده شده است.

آمیب نگلیریا فاولری به طور طبیعی در آب شیرین وجود دارد و در سراسر جهان یافت می‌شود. معمولاً وقتی آب آلوده از راه بینی وارد بدن افراد شده و به مغز می‌رود، آن‌ها را مبتلا می‌کند.

این آمیب معمولا از راه بینی وارد بدن می شود و کشنده است. در منطقه لیک جکسون وضعیت فاجعه اعلام شده و از ساکنان این منطقه خواسته شده است تا به هیچ وجه از آب لوله کشی استفاده نکنند.

کمیسیون کیفیت محیط زیست ایالت تگزاس اعلام کرده است که ساکنان لیک جکسون تا زمانی که سیستم آبرسانی به طور کامل ضدعفونی و سالم نشده، از استفاده از آب لوله کشی خودداری کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا اعلام کرده است که افراد با خوردن و بلعیدن آب، به این بیماری مبتلا نمی شوند و این بیماری از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود.

افراد آلوده شده به این بیماری علائمی مثل تب، حالت تهوع و همین طور گرفتگی عضله و سردرد دارند. بیشتر افراد مبتلا به این بیماری در طول یک هفته جان خود را از دست می دهند.

مقامات این شهر همچنین هشدار داده‌اند که کودکان، افراد مسن و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در معرض خطر و  آسیب‌پذیری بیشتری هستند.

مدیر شهر لیک جکسون به خبرنگاران گفته تحقیقات در مورد تأمین آب این شهر پس از ابتلای یک کودک شش ساله به این میکروب که در اوایل ماه جاری میلادی جان خود را از دست داد، آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.