• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
17

با بیماری های مزمن ناشی از کرونا آشنا شوید

  • کد خبر : 25383
  • 03 اکتبر 2020 - 11:59

جدا از آسیب‌های جدی که به بدن افراد مبتلا به ویروس کرونا وارد می‌شود، بیماری‌ های مزمن ناشی از کرونا تا مدت‌ها دست از سر افراد مبتلا به این ویروس برنمی‌دارند. اگر دوست دارید با بیماری های ناشی از کووید ۱۹ آشنا شوید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

بیماری های مزمن ناشی از کرونا

ویروس کرونا مدتهاست که در کل جهان جا خوش کرده است و روز به روز جان افراد بیشتری را می‌گیرد. این میهمان ناخوانده رازهای زیادی دارد که هر روز بیشتر به آن‌ها پی می‌بریم. یکی از این رازها که محققان به تازگی به آن دست یافته‌اند، این است که کرونا علاوه‌بر اینکه خودش به جان انسان‌ها می‌افتد و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را تضعیف می‌کند، بیماری‌های مزمنی را راهی بدن افراد مبتلا می‌کند. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب شما را با بیماری های مزمن ناشی از کرونا آشنا کنیم.

بیماری های مزمن ناشی از کرونا

  • سندرم خستگی مزمن یا CSF

یکی از بیماری های مزمن ناشی از کرونا ، سندروم خستگی مزمن یا CSF است. تحقیقات نشان داده است که بعضی از بیمارانی که چندین ماه قبل به کرونا مبتلا شده بودند و بیماری‌هایی مثل دیابت داشته‌اند، به بیماری سندرم خستگی مزمن یا CSF نیز مبتلا شده‌اند. البته هنوز علت زیست‌شناختی این سندروم به خوبی مشخص نشده است اما براساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است این سندروم به دلیل عفونت ویروسی یا باکتریایی کرونا تا چند ماه بعد از ابتلا به این ویروس در بدن برخی از بیماران جا خوش می‌کند.

بیماری های مزمن ناشی از کرونا
  • مشکلات تنفسی

متاسفانه تخصص ویروس کرونا، از بین بردن ریه‌های افراد مبتلا است. درواقع التهابی که از ابتلا به ویروس کرونا در ریه‌های افراد به وجود می‌آید موجب تخریب بافت ریه و همچنین تشکیل جای زخم یا همان اسکار می‌شود. جای زخم نیز جریان اکسیژن از ریه به خون را مختل می‌کند و همین مسئله موجب می‌شود که افراد مبتلا به ویروس کرونا با مشکلات تنگی نفس مواجه شوند و حتی تا مدت‌ها بعد از ابتلا به این ویروس با انجام یک ورزش سبک هم نتوانند به خوبی نفس بکشند. براساس پژوهش‌هایی که بر روی بیماران مبتلا به کرونا صورت گرفته است ۲۵ تا ۳۰ درصد از افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند با مشکل تنگی نفس دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیماری های مزمن ناشی از کرونا
  • مشکلات قلبی

مشکلات قلبی از دیگر بیماری های مزمن ناشی از کرونا هستند که در برخی افراد مبتلا به این ویروس به وجود می‌آیند. چراکه کووید ۱۹ با التهابی که در بافت‌های اطراف قلب به وجود می‌آورد موجب آسیب‌دیدگی قلب می‌شود. حتی می‌تواند موجب نارسایی قلبی نیز بشود چراکه با ملتهب کردن بافت‌های اطراف قلب، روند خون‌رسانی از قلب به رگ‌ها را خیلی سخت می‌کند و موجب به وجود آمدن لخته‌های خون می‌شود.

بیماری های مزمن ناشی از کرونا
  • مشکلات عصبی

تحقیقات زیادی درمورد اثر ویروس کرونا بر روی سیستم عصبی وجود ندارد. منتهی افرادی که به این ویروس مبتلا شده بودند از سردردهای مداوم، بی‌حسی پاها و سایر مشکلات عصبی که تا چندین ماه دست از سر آن‌ها برنمی‌داشته است، شکایت داشته‌اند. برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پس از پشت سر گذاشتن این ویروس با اختلالات خود مختار سیستم عصبی مانند: تپش قلب نامنظم، خشکی دهان و مشکلات روده‌ای دست و پنجه نرم کرده‌اند.

بیماری های مزمن ناشی از کرونا
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.