• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
23

در کمتر از ۱۰ دقیقه مدیریت زمان یاد بگیرید!

  • کد خبر : 25839
  • 14 اکتبر 2020 - 17:48

در این مقاله از سایت دخالت چند مورد از بهترین کتابها برای مدیریت زمان را به شما دوستان عزیز معرفی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

بهترین کتابها برای مدیریت زمان

مدیریت زمان یک مهارت ضروری برای انسان در دوره حاضر است. شما در هر شغل و حرفه ای که باشید، باید قدرت مدیریت کردن زمان را داشته باشید تا بتوانید استراتژی ها و اهداف خود را به درستی اجرا کنید. در غیر این صورت، در مراحل ابتدایی کار دچار مشکل شده و تمام برنامه ریزی هایتان به هم خواهد ریخت. اما چطور باید مدیریت زمان یاد بگیرید؟ کافی است کمتر از ۱۰ دقیقه برای مطالعه این مطلب زمان بگذارید.

بهترین کتابها برای مدیریت زمان

هفت عادت مردمان موثر

همه ما عادتهای ذهنی و رفتاری متعددی داریم که اشتراک زیادی با عادات افراد دیگر دارند. روند زندگی ما بر اساس همین عادتها شکل گرفته و می توان ریشه هر موفقیت یا شکستی را در آنها جستجو کرد. کتاب هفت عادت مردمان موثر، به بررسی عادات ذهنی و رفتاری انسانها اختصاص دارد. «استفان کاوی» در این کتاب، ۷ عادت انسانی را در سه دسته گنجانده است. به این ترتیب که سه عادت در دسته «عادت‌های موثر در پیروزی شخصی»، سه عادت در دسته «عادت‌های موثر در پیروزی عمومی» و یک عادت هم تحت عنوان «عادت موثر در بازسازی» معرفی شده است. این کتاب به ۴۰ زبان ترجمه‌ شده و برای مدت‌ها در صدر فروش قرار داشته است. مدیریت زمان و تغییر عادت‌ها چکیده ای از موضوع و ماهیت اصلی این کتاب می باشد.

بهترین کتابها برای مدیریت زمان

آماده برای هر کاری

دومین کتابی که می توان آن را در شمار بهترین کتابها برای مدیریت زمان جای داد، آماده برای هرکاری اثر دیوید آلن است. در این کتاب با ۵۲ راهکار مختلف آشنا می شوید تا گام به گام به عملی کردن اهداف خود نزدیک تر شوید. مدیریت زمان هم یکی از مباحث موثر و کارآمدی  است که آلن در کتابش به آن پرداخته است.

بهترین کتابها برای مدیریت زمان

کار عمیق

کتاب دیگری که در زمینه مدیریت زمان به شما کمک می کند، کار عمیق نام دارد. در این کتاب متوجه می شوید که تمایل پایان ناپذیر ما برای به پایان رساندن امور، سبب شکست خوردن و یا کسب نتایجی ضعیف می‌شوند و این درحالی است که انرژی کمی نیز صرف نکرده‌ایم. «کال نیوپورت» قواعدی را برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحه‌ دنیای پر هرج‌ و مرج امروزی معرفی می کند. وی در این کتاب تلاش کرده است که با تمرکز بر مفهومی چون تمرکز، رموز موفقیت در امور را به ‌سادگی تشریح کند. با افزایش قدرت تمرکز که در کتاب کار عمیق یاد می گیرید، قادر خواهید بود که به بهترین شکل از زمان استفاده کنید.

بهترین کتابها برای مدیریت زمان

مدیریت زمان

«مارک منچینی» کتابی با عنوان مدیریت زمان دارد که در آن بر میزان زمانی که هر فرد در اختیار دارد تمرکز شده است. شما در این کتاب که به عنوان یکی از بهترین کتابها برای مدیریت زمان شناخته می شود، با مفهوم هدر‌رفت زمان و استفاده بهینه از وقت آشنا می شوید. منچینی معتقد است که انسانها از زمان خود درست استفاده نمی کنند و با ارائه و تعریف ۲۴ مرحله و گام برای استفاده بهینه و مدیریت زمان به خوانندگان کمک می‌کند تا به دور از فشارهای بیرونی و استرس‌های معمول کار و زندگی به ‌تدریج زمان‌های از دست ‌رفته و مرده خود را زنده کنند.

بهترین کتابها برای مدیریت زمان

فرمول برنامه‌ ریزی

هرگاه بتوانید به درستی برنامه ریزی کنید، یک قدم به موفقیت نزدیک تر شده اید. اما این تمام ماجرا نیست؛ شما باید بتوانید ضمن مدیریت کردن زمان خود، این برنامه ریزی را عملی کنید. در کتاب فرمول برنامه ریزی، با توصیه‌ هایی در راستای افزایش بازدهی و بهبود مدیریت زمان آشنا خواهید شد. دیمون زاهاریادس در این کتاب به شما کمک می کند که زمان پیش روی خود در امور مختلف را به ‌درستی مدیریت کرده و از نتایج حاصله رضایت کافی داشته باشید.

بهترین کتابها برای مدیریت زمان

چرا زمان کم می آوریم؟

تکنیک های مدیریت زمان برای همه افراد ضروری است. اما برخی از ما با این که شاید مشغله چندان زیادی هم نداشته باشیم، مدام از کم بودن زمان شکایت داریم. به نظر شما چرا برخی از ما وقت کم می آوریم؟ در حالی که زمان برای همه یکسان است و تفاوتی در مدت آن وجود ندارد. به طور کلی ما زمان کم می آوریم چون:

مدیریت زمان

هدف گذاری غیر واقعی داریم

بسیاری از ما رویاهای بزرگی در سر داریم در حالی که بیشتر آنها غیر واقعی هستند. مثلا ممکن است بخواهیم در طول یک ماه و بدون مطالعه قبلی، رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد شویم! طبیعتا در چنین شرایطی زمان برای ما بسیار کم است. البته رویاهای بزرگ در سر داشتن خوب است، اما باید برای هدف گذاری، به ظرفیت و شرایط سنی و محیطی خودمان نیز توجه داشته باشیم.

مهارت تصمیم گیری و اولویت بندی نداریم

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای مدیریت زمان بلد باشیم، مهارت تصمیم گیری و اولویت بندی است. زمانی که فعالیت ها و اهداف زیادی داریم، باید بدانیم که کدام یک دارای اولویت هستند. یعنی باید بتوانیم طوری تصمیم بگیریم که بیشترین زمان را به مهم ترین کارهایمان اختصاص دهیم. کار، تحصیل، تفریح و … هریک از اینها درجه اهمیت متفاوتی در زندگی ما دارند و باید بتوانیم بین آنها تعادل برقرار کنیم.

از دیگران کمک نمی گیریم

یکی دیگر از دلایلی که ما زمان کم می آوریم، این است که برای انجام کارهای مورد نظرمان از دیگران کمک نمی گیریم. خواه ناخواه، برای مدیریت زمان باید برخی از وظایف و امور را به دیگران واگذار کنیم. در غیر این صورت، خودمان به تنهایی از پس همه کارها بر نمی آییم و با مشکل کمبود زمان مواجه می شویم.

کمال طلب هستیم

تله کمال طلبی یکی از بدترین آفت های زمان است! کمال طلب‌ها یا Perfectionist ها، کسانی هستند که برای هیچ کاری،‌ استاندارد ۹۰ یا ۹۵ از صد را نمی ‌پذیرند. آنها استاندارد ۱۰۰ از ۱۰۰ را می ‌خواهند. بنابراین طبیعی است که برای انجام دادن هر کاری، بیش از حد نرمال زمان می گذارند. مثلا وقتی یک کمال طلب ماشین خود را به کارواش می برد، دو برابر کارگری که ماشین را شسته، وقت می ‌گذارد و دور ماشین میگردد تا مطمئن شود لکه ای اطراف ماشین نیست! تصور کنید در این مدت، چند کار دیگرش معلق و ناتمام می ماند و فرصت کافی برای رسیدگی به آنها را پیدا نمی کند!

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.