• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
15

تنها با چند اقدام ساده، سرعت اینترنت گوشی تان را دوبرابر کنید!

  • کد خبر : 27701
  • 26 نوامبر 2020 - 15:02

شاید باور نکنید اما شما به راحتی و تنها با چند ترفند ساده و راحت، می توانید سرعت اینترنت را در گوشی موبایل خود افزایش دهید. فرقی ندارد که از اینترنت وای فای استفاده کنید یا نت همراه یا همان دیتا، اقداماتی که در ادامه معرفی می کنیم، سرعت دانلودها را افزایش می دهند.

افزایش سرعت اینترنت موبایل

اگر سرعت شبکه پایین باشد، کار خاصی نمی توان کرد! اما در حالت عادی، راه حل های زیادی وجود دارد برای این که از شر کندی اینترنت و سرعت لاک پشتی آن خلاص شوید؛ پس برای آشنایی با ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ترفندهایی کاربردی برای افزایش سرعت اینترنت موبایل

اجباری به دانلود نسخه پرحجم برنامه ها نیست!

باور کنید هیچ لزومی ندارد که حتما نسخه پر حجم یک برنامه، فایل موسیقی و … را دانلود کنید! نسخه های کم حجم تر هم معمولا همان کیفیت را دارند مگر در موارد خاص. بسیاری از توسعه دهندگان، دو نسخه از برنامه ها را برای دانلود در دسترس کاربران قرار می دهند. نسخه های کم حجم، هم سریع تر دانلود می شوند و هم حجم اینترنت کمتری مصرف می کنند.

لطفا حالت Data Saver مرورگر کروم را فعال کنید

یک ترفند جالب و البته ساده دیگر برای افزایش سرعت اینترنت موبایل ، فعال سازی حالت Data Saver مرورگر کروم است. همانطور که می دانید کروم، مرورگر پیش فرض گوشی های اندرویدی است و قابلیت ها و امکانات جالبی دارد. حالت ذخیره‌ی اطلاعات یا Saver Data یکی از این امکانات است که باعث افزایش سرعت و کاهش مصرف اینترنت می شود. روی آیکون منو (سه نقطه‌ی عمودی در سمت راست مرورگر) کلیک کنید، بعد از آن وارد گزینه‌ی Settings شوید و در منوی بعدی گزینه‌ی Data Saver را با سوئیچ فعال کنید. جالب است بدانید که حالت Data Saver از سرورهای گوگل برای فشرده ‌سازی صفحات وب استفاده می ‌کند که در نتیجه این کار، صفحات با سرعت بیشتری بارگذاری می ‌شوند و اینترنت کمتری هم مصرف می ‌شود.

افزایش سرعت اینترنت موبایل

تبلیغات را مسدود کنید

تبلیغات مزاحم در حین وبگردی، همیشه سرعت اینترنت را کاهش می دهند. شاید این کاهش سرعت چندان محسوس نباشد، اما وقتی تبلیغات را مسدود کنید، متوجه افزایش سرعت اینترنت گوشی خود خواهید شد. برای این منظور می توانید از مرورگرهای شخص ثالث (برنامه‌هایی که توسط شرکت‌هایی به‌جز تولیدکننده‌ی سیستم‌عامل توسعه داده شده‌اند) کمک بگیرید. به عنوان مثال برنامه Opera یک مرورگر معتبر است که تمام تبلیغات مزاحم را مسدود می ‌کند.

افزایش سرعت اینترنت موبایل

چرا فایل های اضافی را پاک نمی کنید؟

اگر جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به فایل های غیر کاربردی در گوشی خود دارند، باید قید افزایش سرعت اینترنت موبایل را بزنید! فایل های اضافی تنها حجم هارد را پر می کنند و هیچ کاربرد دیگری ندارند. پس به تنظیمات گوشی بروید و دنبال گزینه‌ App Manager بگردید. روی هر برنامه ‌ای که لازم ندارید، کلیک کنید و با دکمه‌ی Uninstall آن را حذف کنید. سر فرصت سری هم به پوشه آهنگها، فیلمها و عکسها بزنید و بعد از یک مرور کلی، هرچه را که لازم ندارید حذف و یا به لپ تاپ یا کامپیوتر منتقل کنید. هرچه گوشی سبک تر باشد، سرعت دانلود آن هم بیشتر است.

افزایش سرعت اینترنت موبایل

تنظیمات اینترنت را بررسی کنید

اگر سرعت اینترنت در گوشی شما به شکل غیر عادی پایین است، بد نیست سری به تنظیمات بزنید. ممکن است اینترنت گوشی شما محدود به ۳G شده باشد و به همین دلیل سرعت کافی نداشته باشد. بخش Settings گوشی را باز کنید. روی Network & Internet و سپس Mobile network کلیک کنید و در نهایت گزینه‌ی Preferred Network type را انتخاب کنید. در این قسمت مطمئن شوید که از ۴G استفاده می کنید.

افزایش سرعت اینترنت موبایل
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.