• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

با بهترین خوردنی ها برای حفظ سلامت ریه ها آشنا شوید

  • کد خبر : 27712
  • 26 نوامبر 2020 - 16:53

در این روزهای کرونایی یکی از مهم ترین مسائلی که باید علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدنمان به آن اهمیت دهیم، تقویت و حفظ سلامت ریه ها است؛ چراکه ریه ها و دستگاه تنفسی اولین جایی هستند که در معرض ویروس کرونا قرار گرفته و آسیب می بینند. به همین دلیل تصمیم داریم شما را با خوردنی هایی آشنا کنیم که موجب حفظ سلامت ریه ها می شوند.

حفظ سلامت ریه ها

تاثیر مواد غذایی بر روی سلامت ریه ها

قبل از اینکه به سراغ معرفی مواد غذایی برویم که برای حفظ سلامت ریه ها مناسب هستند لازم است به این مسئله اشاره کنیم که مواد غذایی که می خوریم چه تاثیری بر روی سلامت ریه های ما می گذارند؟ درواقع هر آنچه که ما می خوریم مستقیما بر روی ریه های ما تاثیر نمی گذارد، بلکه مواد غذایی که مصرف می کنیم به صورت غیرمستقیم بر روی ریه های ما تاثیر می گذارند؛ به گونه ای که مواد غذایی و تمام آنچه که می خوریم از طریق سیستم قلبی عروقی برای فراهم کردن آنتی اکسیدان ها به صورت غیرمستقیم بر روی ریه های ما تاثیر می گذارند. به همین دلیل است که غذاهای چرب ریسک ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهند اما در مقابل مصرف میوه ها و سبزیجات موجب پاکسازی ریه می شوند و ما را از ابتلا به امراض ریوی دور می کنند.

علاوه بر این غذاهای تازه و خام موجب به وجود آمدن آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در دستگاه تنفسی می شوند و درنهایت به تقویت سلامت ریه ها کمک بسزایی می کنند. در ادامه شما را با خوردنی های معجزه آسایی آشنا خواهیم کرد که می توانید از آن ها برای داشتن ریه هایی سالم و پاک استفاده کنید.

بهترین خوردنی ها برای حفظ سلامت ریه ها

آب

همه ما از مزایایی که آب برای بدن ما به همراه دارد با خبر هستیم و می دانیم که باید هر روز حداقل ۸ لیوان آب بخوریم. اما آیا می دانستید که آب تا چه اندازه می تواند موجب حفظ سلامت ریه ها شود؟ جالب است بدانید که آب موجب حفظ و جریان پیدا کردن خون به داخل و خارج از ریه ها می شود و به همین دلیل است که بهترین نوشیدنی که ریه ها را سر حال نگه می دارد، آب است. علاوه بر این آب موجب مرطوب نگه داشتن ریه ها و جریان پیدا کردن مخاط می شود. جریان مخاط نیز موجب انسجام مویچه ها به منظور حرکت سموم، میکروب ها و آلودگی ها به بیرون از بدن می شود.

سیر و پیاز

شاید تا امروز نمی دانستید که مواد غذایی تند و تیز برای قلب و همچنین ریه ها عالی هستند؛ چراکه آن ها موجب کاهش التهاب ریه ها می شوند، کلسترول را کاهش می دهند و علاوه بر تمامی این ها با عفونت ها مبارزه می کنند. با این وجود می توانید برای افزایش و حفظ سلامت ریه ها هر چقدر که می توانید سیر و پیاز مصرف کنید.

زنجبیل

یکی از بهترین ادویه هایی که خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند آلودگی ها را از ریه های شما با سرعت بالایی از بین ببرد، زنجبیل است. شما هم می توانید زنجبیل تازه بخرید و بخورید و هم می توانید پودر آن را همراه با چایی میل کنید و اینگونه به حفظ سلامت ریه های خود کمک کنید.

فلفل چینی

همانطور که اشاره کردیم مواد غذایی تند و تیز بهترین گزینه برای حفظ سلامت ریه ها هستند، یکی از این مواد غذایی، فلفل چینی است. درواقع فلفل چینی پر از کپسیلین می باشد که ترکیب تندی است که باعث سوزش می شود. جالب است بدانید که کپسیلین جریان خون را بهبود می بخشد، غشای مخاطی را تحریک می کند و با عفونت مبارزه می کند .پس استفاده از فلفل چینی را فراموش نکنید.

سبزیجات کلمی

بهترین سبزیجاتی که برادری خود را در مبارزه با سرطان ریه ثابت کرده اند، کلم، گل کلم و بروکلی هستند که سرشار از کلروفیل هستند. کلروفیل ها خون را تمیز می کنند و دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هستند. به همین دلیل است که خوردن سبزیجات کلمی به سلامت دستگاه تنفس کمک بسزایی می کنند.

انار

از آن جایی که انار سرشار از انواع آنتی اکسیدان است به عنوان یکی از بهترین خوردنی هایی که می تواند از ابتلا به سرطان ریه جلوگیری کند، شناخته می شود؛ به گونه ای که دانشمندان در راه بهبود سرطان ریه از آب انار کمک گرفته اند و توانسته اند به وسیله آب انار گام های بلندی در این زمینه بردارند.

زردچوبه

یکی دیگر از بهترین ادویه هایی که می تواند مکمل زنجبیل باشد و به حفظ سلامت ریه ها کمک بسزایی کند، زردچوبه است؛ چراکه زردچوبه بسیاری از خواص زنجبیل را داراست و علاوه بر این دارای کورکومین است که سلول های سرطانی را از بین می برد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.