• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
39

شگردهای مرتب کردن یخچال

  • کد خبر : 27849
  • 30 نوامبر 2020 - 17:01

مرتب کردن یخچال ترفندها و شگردهایی دارد که اگر بدانید، نظم بیشتری به مواد خوراکی و مصرفی خود می دهید. نیازی هم نیست ساعتها برای این کار وقت بگذارید؛ کافی است چند ترفند ساده بلد باشید تا ظرف دقیقه، یخچال را به بهترین شکل چیده و مرتب کنید

مرتب کردن یخچال

یکی از اصول مهم خانه داری، مرتب بودن فضای آشپزخانه و علی الخصوص داخل یخچال است. یخچال ها طوری طراحی شده اند که هر ماده غذایی، جای به خصوصی در آنها دارد. مثلا طبقه های بالایی مخصوص برای جایگذاری شیشه ها و ظروف کوچک مناسب هستند و ظرفهای بزرگ تر و سنگین تر هم در طبقات پایینی قرار می گیرند. اما این همه ماجرا نیست.

مرتب کردن یخچال

مرتب کردن یخچال در چند گام

گام اول، تمیز کردن یخچال

قبل از این که یخچال و آنچه را  که داخل آن است مرتب کنید، باید آن را به خوبی تمیز کنید. برای این منظور، تمام خوراکی ها و ظروف را بیرون آورده و فضای داخلی را خالی کنید. سپس قفسه ها و کشوها را بیرون آورده در صورت نیاز، آنها را بشویید تا کاملا تمیز شوند. در مرحله بعدی فضای داخلی یخچال را هم با یک دستمال مرطوب تمیز و سپس خشک کنید. لاستیک دور درب را هم تمیز کنید چون می تواند تبدیل به محلی برای تجمع انواع باکتری ها و قارچ ها تبدیل شود.

اگر نیاز به سرویس و تعمیرات تخصصی یخچال دارید این مطلب برای شما مفید است : تعمیرات یخچال

مرتب کردن یخچال

گام دوم، چیدن مواد غذایی

دومین مرحله مرتب کردن یخچال ، مربوط به چیدن مواد غذایی داخل آن است. در این مرحله باید هر ظرف و ماده خوراکی را در طبقه مخصوص خود قرار دهید. معمولا ترتیب و اولویت بندی بیشتر یخچال ها به شکل زیر است:

طبقه بالایی

معمولا بهتر است در بالاترین طبقه ی یخچال خود مواد غذایی آماده را قرار دهید. این بخش گرمای زیادی دارد و به همین دلیل بهتر است این مواد را که به مدت طولانی در یخچال نمی مانند در آن قرار دهید.

مرتب کردن یخچال

طبقه وسط

طبقه وسط یخچال معمولا بسیار خنک تر از دیگر بخش هاست و برای مواد فاسد شدنی مثل گوشت، شیر، تخم مرغ و … مناسب تر است.

کشوی مواد غذایی

یخچال دارای یک یا چند کشو هستند که بهترین فضا برای نگهداری میوه به شمار می روند. البته به جز میوه، خوراکی های دیگری مثل سبزی و … را نیز می توانید در کشوهای یخچال نگهداری کنید.

مرتب کردن یخچال

طبقه پایین

این بخش هم قسمت مناسبی برای قرار دادن مواد غذایی باز نشده است. اگر آنها را باز کردید بهتر است به کشوی مواد غذایی انتقالشان دهید.

این مطلب را از دست ندهید. ترفندهای خانه تکانی سریع و آسان

درب یخچال

برای مرتب کردن یخچال ، درب و فضایی که در آن تعبیه شده بسیار کمک کننده است. موادی که نیاز به سرمای خیلی زیادی ندارند مثل بطری های سس، مربا، برخی از دارو ها و … بهتر است که در درب یخچال چیده شوند.

مرتب کردن یخچال

نکاتی برای چیدمان بهتر یخچال

کف یخچال را بپوشانید

یکی از کارهایی که کمک زیادی به مرتب کردن یخچال می کنید، پوشاندن کف آن است. طبقات را با پوشش های مخصوص موجود در فروشگاه ها بپوشانید تا سالم تر و تمیز تر باشند. با این کار دیگر نگران ریختن مواد شیرین یا چرب روی طبقه ها و کف یخچال نخواهید بود.

این مطلب را از دست ندهید. ترفندهای خانه تکانی سریع و آسان

مواد غذایی را دسته بندی کنید

بد نیست با سبدها و جعبه های پلاستیکی، وسایل داخل یخچال را دسته بندی کنید. به این ترتیب نظم داخل یخچال بیشتر می شود و برای پیدا کردن هر چیزی، سراغ ظرف مخصوصش می روید تا زمان کمتری از شما گرفته شود.

مرتب کردن یخچال

برچسب بزنید

برای مرتب کردن یخچال ، می توانید روی مواد خوراکی و طبقه ها لیبل یا برچسب بزنید. این نکات به ظاهر ساده هستند و شاید تصور  کنید که تفاوتی در مرتب بودن یا نبودن یخچال شما ایجاد نمی کنند. اما وقتی آنها را انجام دادید، متوجه می شوید که تا چه اندازه تاثیرگذار هستند و شکل و چیدمان یخچال شما را به طور کلی تغییر می دهند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.