• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
31

بهترین جاهای دیدنی شهر استانبول را از دست ندهید

  • کد خبر : 28863
  • 20 دسامبر 2020 - 12:53
بهترین جاهای دیدنی استانبول

اگر دوست دارید برای گردش، تفریح و استراحت  سری به استانبول بزنید، حتما از جاهای دیدنی استانبول دیدن کنید. در این مطلب بهترین جاهای دیدنی اروپایی و آسیایی شهر استانبول را به شما معرفی کرده ایم تا سفری فراموش نشدنی داشته باشید.

بهترین جاهای دیدنی شهر استانبول

آب انبار تاریخی باسیلیکا با ۳۰۰ ستون؛ معروف به قصر وارونه

یک زمانی بود که به ترکیه قسطنطنیه می گفتند. دقیقا در آن زمان امپراتوری بیزانس در ترکیه شکل گرفته بود و دستور ساخته شدن آب انبار باسیلیکا صادر شده بود. آب انبار دیدنی و تاریخی باسیلیکا که از معماری شگفت انگیزی برخوردار است به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول شناخته می شود که دارای ۳۰۰ ستون است.

زیبایی معماری این آب انبار به حدی است که بر روی سرستون های آن طرح های متعددی کار شده است؛ با این وجود می توان حدس زد که ساخت و ساز آب انبار باسیلیکا مدت زمان طولانی را به خودش اختصاص داده است. آبی که در این آب انبار بزرگ وجود دارد موجب شده است که تصویر ۳۰۰ ستون آن درون آب بیفتد و خودنمایی کند؛ به همین دلیل است که به این آب انبار قصر وارونه هم می گویند.

بهترین جاهای دیدنی استانبول

قصر توپکاپی؛ یادگاری از پادشاهان ترک

اگر به دیدن آب انبار باسیلیکا در استانبول بروید، می توانید از قصر توپکاپی هم دیدن کنید؛ چراکه قصر توپکاپی در نزدیکی آب انبار باسیلیکا در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. این قصر یادگاری از پادشاهان ترک است که چشم اندازی زیبا از تنگه تاریخی بسفر را برای شما مهیا می کند. پس دیدن از این قصر زیبا را در سفر به شهر تاریخی استانبول از دست ندهید.

بهترین جاهای دیدنی استانبول

کاخ دلما باغچه؛ نظاره‌گر خاطرات تلخ و شیرین عثمانی ها

حالا بهتر است کمی به جاهای دیدنی استانبول در قسمت آسیایی آن نگاهی بیندازیم. اماکن تاریخی و زیبایی که می توانید در بخش آسیایی استانبول مشاهده کنید دست کمی از اماکن دیدنی در قسمت اروپایی استانبول ندارند و به همان اندازه باشکوه و زیبا هستند. یکی از بهترین جاهای دیدنی بخش آسیایی استانبول ، کاخ دلما باغچه است که از زمان عثمانی ها به یادگار مانده است. این کاخ بعد از قصر توپکاپی، محلی برای اقامت پادشاهان ترک بوده است. جالب است بدانید که اسکله بسیار زیبای بشیک ‌تاش نیز در نزدیکی کاخ دلما باغچه قرار دارد. با این وجود اگر به دیدن این کاخ بروید، می توانید لحظات خوشی را هم در اسکله دلما باغچه سپری کنید.

بهترین جاهای دیدنی استانبول

قلعه روملی حصار؛ میهمان ساحل روملی در تنگه بسفر

یکی از دیگر از قلعه های بی نظیر استانبول که به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول نیز شناخته می شود، قلعه روملی حصار است. این قلعه به این دلیل روملی حصار نام گرفته است که در ساحل روملی استانبول ساخته شده است. ساحل روملی نیز در تنگه بسفر قرار دارد که نزدیک به قصر توپکاپی است. جالب است بدانید که این تنگه، استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم کرده است و از طرفی دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند؛ به همین دلیل از نظر جغرافیایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بهترین جاهای دیدنی استانبول

برج ۷۰۰ ساله گالاتا با ۶۷ متر ارتفاع

اگر عاشق بناهای تاریخی بلند هستید نباید دیدن از برج گالاتا را از دست بدهید. این برج تاریخی یکی از بلندترین بناهای شهر استانبول است که ارتفاع آن به ۶۷ متر می رسد. جالب است بدانید که برج گالاتا ۷۰۰ سال است که در استانبول پابرجا مانده است. این برج تاریخی در دوران امپراتوری روم شرقی ساخته شده است و اکنون به یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است.

بهترین جاهای دیدنی استانبول

جزایر پرنس؛ استفاده از وسایل نقلیه موتوری ممنوع!

جاهای دیدنی استانبول خیلی زیاد است اما دیدن کردن از آن ها به هدفی که از مسافرت به این شهر تاریخی دارید بستگی دارد. اگر به دنبال این هستید که اماکن و بناهای تاریخی استانبول را ببینید و لذت ببرید می توانید به سراغ جاهای دیدنی که تا به اینجای مطلب به آن ها اشاره کردیم، بروید؛ اما اگر به دنبال دیدن کردن از اماکن تاریخی نیستید و بیشتر به دنبال جایی برای استراحت کردن به دور از هیاهو هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که سری به جزایر پرنس بزنید.

۹ جزیره کوچک و بزرگ، جزایر پرنس را تشکیل می دهند که از بین آن ها تنها امکان استراحت در چهار جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا و کینالی آدا امکان پذیر است. اما در میان این جزیره ها محبوب ترین و زیباترین جزیره که حتما به شما پیشنهاد می کنیم که در سفر به استانبول از آن ها دیدن کنید، جزیره بویوک آدا است. ویژگی جالبی که در خصوص این جزایر وجود دارد این است که استفاده از هر گونه وسیله نقلیه موتوری ممنوع می باشد؛ به همین دلیل جزایر پرنس از آب و هوای پاکیزه و فوق العاده ای برخوردار هستند.

بهترین جاهای دیدنی استانبول
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.